Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Slö, slöare, slöast.

Av /A - 21 augusti 2009 16:33

Herrejävlar, trots idéer och planer i massor, så har jag inte fått gjort ett skvatt under eftermiddagen. Jag har legat på soffan och halvslöat bara, medan minstingen har lekt. Jag har inte mått dåligt, inte tänkt speciellt mycket på nånting alls, jag har bara varit. Vilket har varit rätt skönt, frånsett att jag inte fått nånting gjort då.


För en halvtimme insåg jag att det kanske fanns ett skäl till mitt bedagliga beteende idag. Jag har ju för bövelen inte ätit något sen igår! Nog för att min matlust mestadels lyser med sin frånvaro just nu, men att jag fungerar som människa ändå, men att inte äta något alls...tror fan man blir lite loj då. Men, men...det var nu rätt skönt att bara ligga på soffan och mysa också. Det gav rent av mersmak.


Funderar på en liten spakväll ikväll. Måste åtminstone få färgat håret, det ser inte ut just nu. Fötterna skulle inte heller må dåligt av att bli lite ompysslade, så jag kanske skulle slå till på det med. 

Sitter samtidigt och nyper mig själv i bulldegen där framtill. Inte vackert, det där. Fettcellerna töms hela tiden, men cellerna drar inte ihop sig lika snabbt som de töms. Kvar blir ett degigt helvete som då rakt inte är vackert. Hoppas det drar ihop sig snart. Det är som att ha en halvtom säck utanpå musklerna, och det ser minst sagt konstigt ut. Jaja. Det kunde vara värre.


Kanske är jag för fåfäng som bryr mig om sånt. Fan vet. Men jag tycker om att se bra ut. Det måste man få kunna göra, tycker jag. Och nu var det väldigt länge sedan jag såg ut som jag brukar och vill se ut, så då blir det ju givetvis än mer påtagligt. Man pratar nog mera om det än man annars skulle göra. Så, visst är jag fåfäng och vill göra det bästa av det jag föddes med, och jag tänker inte skämmas för det heller. Det måste vara lika tillåtet att bry sig om hur man ser ut, som det är tillåtet att inte bry sig.


Det blir nog definitivt en spakväll ikväll *besluta*.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards