Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av /A - 31 augusti 2009 20:37

Det blev en lång dag. Först ett antal intensiva timmar med studier inne på universitetet, i sällskap med I och S. Mycket trevligt, konstruktivt och intressant. Vi fick mycket gjort, och lär nog utan tvekan vara de som är bäst förberedda i morgon. Känns bra.


Sen hem, diska lite, träna en timme, fixa mat, bada, läsa Perikles' tal och göra den retoriska analysen på det, och till sist läsa igenom ett kapitel om retorik ur historisk synpunkt. Check, check, check. Jag har hunnit med mycket idag. Dock inte riktigt allt, men de två saker som återstår tänker jag strunta i idag. Det ena var att lägga upp ett par byxor, och det andra att balansera cykeldäcket. Det får helt enkelt bli i morgon.


Jag är trött som en gnu. Blev ju inte många timmars sömn inatt (3 timmar, tror jag), och det har varit en intensiv dag. Därför blir det kväller nu, och lite mys med en film och stickningen. 


Vi ses i morgon igen! :-)


Dagens middag: Kycklingsallad med färsk ananas. Jättegott!


Resultatet av helgens sushi-tillverkning. Också jättegott!

Av /A - 31 augusti 2009 09:10

Fick en ny vänskapsrequest på FB igår, som jag utan att tveka accepterade. En karl vars namn och utseende jag utan tvekan kände igen - men banne mig inte kunde placera! Gaaaah! Frustrationen stod som spön i backen under de 10 minuterna det tog mig att komma på vem fan han var.


Att det var en blast from the past var tveklöst, men jag kunde bara inte komma ihåg att jag hade umgåtts något med honom...När jag letade i minnesbanken, så fanns det inga minnen av att vi hade träffats nånting under mina tonår. Vilket gjorde det hela än mera frustrerande, eftersom jag visste att jag kände honom.


Sen trillade polletten ner. Karln är 5 år äldre än mig, och kom från en grannby där jag växte upp - men vi umgicks aldrig på det sättet. Däremot var han lärarvikarie för våran klass i naturkunskap en period när jag gick i 9:an eller så. Det var därför sammanhanget undslapp mig. Han skulle för övrigt göra ett experiment nån gång med klassen, och lyckades rökfylla halva skolan med stinkande, gul rök - haha!


Hur som helst, det är alltid lika roligt att kika in på FB och hitta en ny vänskapsrequest, vare sig det är en ny bekantskap, eller a blast from the past.


Sen igår är jag barnledig, och kommer så vara i ett par veckor nu. Eftermiddagen och kvällen igår var lika surrealistiskt tyst som det brukar vara när barnen åkt, och det tar mig alltid några dagar att vänja mig vid det. Idag ska jag dock njuta av barnledighet, och börja dagen med att åka in till universitetet och umgås med I, som jag inte sett på länge nu. Lite kaffe, lite snack, och lite förberedelser inför morgondagen. Nice! :)


Vi hörs i eftermiddag/kväll, hör ni. Ha en underbar dag! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards