Direktlänk till inlägg 13 maj 2010

Inte riktigt som tänkt.

Av /A - 13 maj 2010 21:25

Dagen blev inte riktigt som tänkt. Jag var ut i skogen och provsprang lite, vilket gick bra och kändes skönt. Men sen blev det ändrade planer. Tjejen som skulle köpa mina ssk-böcker hörde av sig och hade möjlighet att träffas redan idag om jag ville, och det ville jag förstås. Det har varit tomt i plånboken några dagar redan.


Det blev alltså en vända till stan, varpå jag tog en sväng förbi Ica i S:t Per innan jag åkte hem. De har den nya Loka-sorten med päron och krusbär, som jag blivit så förtjust i, och där fanns också den sortens müsli jag gått och kärat ner mig i, och dessutom sushi. Och idag upptäckte jag att de även hade styckpaketerad sushi, 5 för 50 kr, så det blev dels en låda och dels 5 extra bitar. Snacka om att jag hade sushifrossa när jag kom hem!   


Det var ju inte riktigt läge att träna mer efter den enorma sushiladdningen jag tryckte i mig, och dessutom smög sig en elak huvudvärk på mig. Ingen alvedon hade jag hemma, så det blev en vända till på min affär ikväll. Nu är både kyl och frys fylld med en massa godsaker, både grönsaker, yoghurt, fiskburgare, kött och korv, och jag har fyllt på med diverse annat gottigt också. Frukt, Loka, müsli och sånt. Och jag vet...det låter väl som om jag är värsta hälsofreaken, och det kanske jag är också, men...jag tycker ju mest om sallader och sånt. Numera skulle jag nog aldrig orka mer än några munfullar av en middag bestående av biff, potatisgratäng and so on and so forth. Det går bara inte.


Jag känner mig något piggare ikväll, efter att ha fått några dagar med järnintag utan att ha gjort av med så mycket som jag gör under mens. Ja, frånsett huvudvärken då, som jag försöker bota med alvedon och kaffe. Har haft slut kaffe också, så det kan nog vara en bidragande orsak till skallebanken. Det känns ungefär som den sortens huvudvärk iaf. I vilket fall blir det inte så mycket mer gjort idag, tror jag. Ska försöka komma i säng i vettig tid, och fram tills dess slötittar jag på Sex and the city-filmen för sjuttioelfte gången idag. Jag har på nåt vis tokfastnat för den. Dels känner jag igen mig i karaktärerna, och dels gillar jag alla snygga kläder. Det slutar väl med att jag "unnar" mig hela serien på dvd (och filmerna)   


Imorgon, kära vänner, ska det bli nya, friska tag. Hoppas jag. Det ska regna större delen av dagen, så jag planerar en innefixardag. Låt oss hoppas att jag vaknar pigg och alert. Nu ska det bli en till mugg kaffe, och en egobild, tagen idag. Jag gillar den på nåt sätt...


 

Jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards