Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av /A - 18 augusti 2009 15:45

Jag har räknat ut att jag har gått ner 5,4 kg på en vecka. Eller om det är 8 dagar. Nåt sånt. Fortsätter det så här, så kommer jag vara miss Twiggy innan oktober. Jaja. Bättre det än att vara miss Piggy iaf.


Av /A - 18 augusti 2009 12:59

Men voj! vad jag inte får gjort något vettigt idag! Inte ett skvatt. Mina borden och måsten samlas på hög idag så det står härliga till. Jag ids inte ens klä på mig ordentligt, utan lullar bara runt i ett linne som är bara precis tillräckligt långt för att passera som kort-kort klänning. Fast det är nog inte värt att jag rör mig utanför dörren i det, med tanke på genomskinlighetsfaktorn ;p Porrigt värre.


Nä, känner mig inte speciellt porrig idag. Det råder ett akut behov av att färga håret igen t.ex Inte vackert. Sen tycks det dessutom ha fått pms på kuppen, och vill inte alls göra som jag vill. Tror jag. Jag har ju, när allt kommer omkring, inte ens försök få någon styrsel på det idag. Frågan är - ska jag klippa mig eller bara låta det växa? Lutar nog åt att bara låta det växa. Det växer ju som ogräs ändå. Klipper jag en kortare frisyr nu, så har det vuxit ut efter en kvart ungefär. Så det kan väl lika gärna få växa då. Så länge iaf.


Jag är lite trampig och rastlös idag, men får som sagt ingenting gjort. Tror jag behöver komma ut lite. Det är nog det som är felet. Jag behöver göra något annat en stund. Fast vad vet jag inte riktigt. Jag är sugen på att åka till skolan och sätta mig att plugga lite (ja, jag längtar verkligen efter att skolan ska börja igen), men med minstingen hemma så är inte det riktigt ett alternativ. Känns rätt jobbigt att klä på sig och allt sånt också, iofs.


Jag behöver...hm...jag behöver...jag behöver ett ligg, det är vad jag behöver. Vilket jag ju faktiskt kan få precis när jag vill. Men det lockar inte riktigt ändå. Så jag fortsätter väl mitt självvalda celibat då. Och äter en macka istället.

Av /A - 18 augusti 2009 10:55

Som vanligt hinner jag bara vara singel en kvart innan B börjar ringa mig igen. Tjatar om att träffas, sex och gud vet allt. "Varför det?" frågar jag, och tillägger att karlarna står ju för fan som spön i backen här, så sex kan jag få när jag vill. "Ja, du är ju otroligt vacker, så det förstår jag" svarar han, och jag blir lite brydd på att han plötsligt är allvarlig. Men tackar för komplimangen, och återgår till att riva käft bara.


Karln är ju inte klok. Han håller på att importera sin flickvän från någon öststat, och efter 10 månaders slit ska hon äntligen komma till Sverige på tisdag, om jag fattat det hela rätt. Och så ringer han och tjatar på mig?? Seriously. Jaja, han om det. Jag har då definitivt inte tänkt varken hoppa i säng med honom eller något annat. Glöm det.


Annars är det väl inte mycket att rapportera från min kant idag. Borde åka till dagis, men sov länge och har inte ens klätt på mig ordentligt än. Fick faktiskt nästan en hel natts sömn inatt! Yeay! Okej, jag somnade inte förrän runt ½3 inatt, men ändå. Kanske har det också spelat in det här med pojkvännen, och påverkat sömnen, eftersom jag sover så gott omedelbart efter att ha avslutat det där. Även om jag nu inte upplevde det som jobbigt på det sättet.


Det verkar förresten som jag får en ny pro bono-sak på mitt bord. B hade en kompis som har problem med sitt ex och umgänge med barn eller vad det nu var, så han frågade om jag kunde hjälpa killen ifråga. Jag tvekade en smula, för jag har då att göra som det är, och när B dessutom upplyser mig om att killen är singel och snygg, så kände jag mig bara än mera benägen att dra öronen åt mig. Det hjälpte inte heller att B gav mig komplimangen "Du kan fan allt, du!".


However, killen ifråga har tidigare hängt på en mailinglista både B och jag hängt på i över 10 år nu, och kutymen är att vi alltid ställer upp för varann, vare sig man är eller har varit medlem på den listan. Dessutom är män fortfarande väldigt mycket i underläge i vårdnadsfrågor i Sverige (det är inte bara kvinnor som kan ha jämlikhetsissues), eftersom rättspraxis fortfarande är att mamman har störst "rätt" till barnen. Alltså sa jag okej till att hjälpa honom. Förhoppningsvis räcker det med att ge den information han behöver om lagar och regler, vilken rättspraxis som gäller och hur han ska bära sig åt för att rätten inte ska köra över honom.


Jag borde verkligen få tummen ur här, men jag känner mig förbaskat loj idag. Lite för avslappnad, liksom. Borde åka till dagis, borde göra oss i ordning för att åka till tandläkaren med minstingen. Han har en sån där rutinundersökning inbokad idag, så det är liksom inget märkvärdigt. Jag funderar på att avboka den, och strunta i dagis, och bara...vara. Det kan man väl få göra ibland, eller hur? :-)


Kaffe är gott, förresten. Men det visste ni väl redan? :-)

Ovido - Quiz & Flashcards