Alla inlägg under november 2010

Av /A - 19 november 2010 11:52

Jag är kvinna, och som sådan inte alls någon man bör lita på. I synnerhet inte om man är min pojkvän/sambo, och jag kommit till insikt om att han är så förbannat snäll att jag förmodligen inte har förtjänat honom. Det kan nog rent av vara troligt att jag inte gör det. Så vad gör man då för att säkerställa att han stannar kvar hos en?


Jo, kära vänner, min plan är lika enkel som den är diabolisk. Jag måste naturligtvis göra honom så hejdundrande tjock att han inte orkar springa ifrån mig!   (kom inte och säg att jag inte är smart.)


Således inleder jag helgen med tillverkning av lussebullar, Rocky Road-godis och pepparkakskladdkaka.


(Va? Om han ska äta allt det där själv? Nejdå. Jag måste förstås kvalitetskontrollera produkterna själv också. Som sagt - man får ju inte vara dum.)


Kruskaveln har förresten blivit av med sin mödom:

Vallmorutor.

Av /A - 18 november 2010 15:07

Med mycken möda och stort besvär fick jag tag på en kruskavel. Jag var bland annat in på Åhléns, där karln jag frågade sa "Det är bara gaml...eh...*host*...till JUL såna säljs, så de har vi plockat bort ur sortimentet!".


Sicken tur att Cervera finns då, för såna ofantligt gamla och nästan utrotningshotade människor som mig   


Kruskavel.

Av /A - 18 november 2010 12:18

Tänka sig att under alla dessa år då jag bakat och lagat mat (vi pratar i runda slängar 2000 år eller så - jag föddes ju trots allt när dinosaurierna gick i kortbyxor), så har jag aldrig ägt en kruskavel.


Det får jag allt åtgärda.

Av /A - 17 november 2010 17:19

Uj. Barnen råkade passera köksbordet, och vips! var hälften av muffinsarna försvunna. Med andra ord: Nä, deras pappa är inte glasmästare, men det kan nog tänkas att han är en flistugg   

Av /A - 17 november 2010 15:06

Jag blev headhuntad idag, till ett företag som jobbar med kompetens- och ledarskapsutveckling. Kul egoboost! Det firar jag med nybakta äppelmuffins och kaffe   


Äppelmuffins. Traditionellt muffinsrecept, som man blandar ner äppelbitar vända i kanel och socker i, och sedan doftar man lite extra kanel ovanpå. Gott!

Av /A - 17 november 2010 09:27

Jag har under några år haft som tradition att bjuda in vänner och grannar på en julpysseldag den första helgen i december. Iår blir det dock inget   Mitt byte av civilstatus och omlokalisering av boende har gjort att det inte blev riktigt praktiskt genomförbart iår, och det känns jättetråkigt. Men jaja...jag får ta igen det nästa år istället. Då har vi förhoppningsvis ett större och bättre boende (det MÅSTE vi ha, för den nuvarande lösningen håller inte för mer än några månader), och kan bjuda in allihop igen. Men iår får det väl bli bara jag och ungarna. Så många fler får vi inte plats med här.


Nåväl. Det är inte bättre att få det iår.


Nu ska här pluggas. Och kanske drickas lite mer varm choklad med minimarshmallows   

Av /A - 16 november 2010 16:05

Jag har ju glömt visa upp barnens alster från Creativity House:


En liten prylask (till smycken kanske?) med en ängel som lock (dotterns alster) och en mugg med krona på (lillebrors alster).


Vi kommer helt klart gå dit flera gånger - och då ska jag måla också!   

Av /A - 16 november 2010 11:09

Jag är jättepepp på att göra översättningar mellan bokmål och nynorska!


...


Nehepp.


JAG ÄR JÄTTEPEPP PÅ ATT GÖRA ÖVERSÄTTNINGAR MELLAN BOKMÅL OCH NYNORSKA!!!


Nu då?


Nä.


Nehepp. Inte det.


Jag måste verkligen jobba på mina retoriska skills vad gäller att övertyga mig själv.

Ovido - Quiz & Flashcards