Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Vecka 1 - Extreme Make over.

Av /A - 27 april 2009 18:08

Så var första seriösa träningsveckan över. Resultaten har inte låtit vänta på sig heller, även om det sammanföll med både mens och en envis halsinfektion, som jag delvis dras med fortfarande.


Vikten har minskat med 1,5 kg under denna vecka, men tro det eller ej - det är faktiskt det sämsta av alla resultaten! I övrigt har jag minskat upp till 4 cm i omkrets (varierar mellan 2 och 4 cm, jag har tappat mest där jag behövde det mest). Konditionen har fördubblats jämfört med förra veckan, och styrkan likaså.


Jag har även cyklat en hel del, och bara nu under helgen har det blivit ca 10 mil. Det känns. Fast inte i benen, som man kanske skulle kunna tro (jag tillhör ju dem som praktiskt taget aldrig får träningsvärk), utan i rumpan. Jag svär, jag har skavsår på ställen där man inte ens vill tänka på att ha skavsår ;) Det är väl tur man inte har någon sambo nu, för OJ vad han skulle bli utan...Hehe.


Allt som allt blev det åtminstone 15 mil gjorda förra veckan. Gå, springa och cykla alltså. Okej resultat för första veckan, tycker jag. Den här veckan blir det dock lite lugnare, eftersom jag dels har barnen hemma, och de dels är lediga både torsdag och fredag. Kan inte ut och springa eller cykla på samma sätt då. Om det nu inte blir riktigt härligt väder, och vi beger oss ut på långutflykt. Fast då får jag allt låta cykeln stå de närmaste par dagarna, så att strategiska delar av mig får läka först ;)


En annan sak jag ska göra den här veckan är att träffa en PT. Personlig tränare, alltså. Det ska jag göra på onsdag. Och eventuellt ska jag ta ett träningspass i morgon på dagtid, medan barnen är på dagis. Vi får se om jag hinner, har lite skolarbete att göra också.


Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Nästan iaf. Jag ska försöka få städat lite, men annars ta det lugnt. Det har varit en lång dag. Upp i morse och göra i ordning mig själv och barnen, samtidigt som jag slängde ihop en powerpoint-presentation till ett av talen idag (som jag ändå beslöt att inte använda när allt kom omkring). Hade bilen kvar sen igår, så jag skjutsade barnen till dagis, och hade gasen i botten in till skolan, men lyckades ändå bli några minuter sen eftersom jag fick leta parkering en stund. Som tur är fixade Ida kaffe åt mig, vilket jag behövde för att värma upp min röst.


Rösten, ja...Skulle hålla två tal idag, men hade bestämt mig för att begära uppskov med det ena, eftersom rösten inte vill hålla riktigt om jag pratar mycket. Därför hade jag inte riktigt förberett det andra talet heller. Det visade sig dock att Ida var krasslig, och hade hunnit be om uppskov för sitt tal, så då tyckte jag att jag lika gärna kunde köra bara. Så det blev två tal trots allt idag. Först ett om malaria (som filmades...), och därefter ett spontantal om rörelse. Det gick som det brukar. Mycket bra kritik och omdömet "naturbegåvning" av läraren. "Borde undervisa!" är ett annat omdöme jag brukar få. Jättekul för mitt ego, givetvis, men jag börjar nästan undra om det innebär att jag är tvungen att bli lärare ;P


Var klar vid lunch, och då var det bara att hoppa i bilen och dra ut till Östuna med den, och ta cykeln in till stan igen. Sisådär 2½ mil på cykel idag med alltså. Men solen sken, och även fast det blåste lite bitvis (vägen går rakt över Uppsala-slätten, så det är en del öppna ytor) så cyklade jag större delen av vägen bara i linne. Eller ja...jag hade ju byxor och så på också, förstås ;) Men ni vet vad jag menar. Raggarbrännan från igår är dock kvar fortfarande, så jag får väl lägga mig på gräsmattan och plugga i morgon.


Åkte hem med cykeln och gick sedan till dagis (behövde vila rumpan lite), så det blev en liten bonuspromenad också. Nu är middagen avverkad och vi tittar på Bolibompa en stund, innan barnen ska nattas. Jag tar det lilla lugna en stund innan jag börjar städa lite, och sen, när barnen sover, så ska jag ta ett lååååångt bad (och njuta av att ha fått bytt det där förbaskade duschmunstycket! Bytte det i fredags).


Fick förresten inbjudan till bröllop i Trondheim i augusti idag! Åååh, vad jag skulle vilja åka på det! Måste verkligen, verkligen försöka få till det.

Nej, nu ska vi nog börja borsta lite tänder här. Vi hörs sen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards