Alla inlägg den 26 december 2009

Av /A - 26 december 2009 21:39

Jag har då aldrig varit med om maken till den trötthet jag har dragits med idag. Nu först, efter att ha slocknat med barnen vid nattningen och sovit i två timmar, börjar det kännas som om jag har tillstymmelse till puls. Vilket förmodligen innebär att jag inte kommer kunna sova inatt...Jaja.


Det blev med andra ord en lugn dag. Jag tog med mig barnen till affären strax efter lunch, och tur var väl att jag skippade pulkaåkandet även idag. Inte för min egen del, utan för lillebror, som blev helt slut bara av den lilla promenaden. Hans luftvägar lämnar definitivt en del i övrigt att önska, den saken är säker.


Idag var jag sugen på något annat än julmat, och till sist kom jag på vad vi skulle äta: Smörgåstårta! En sån har jag inte gjort sen dinosaurierna gick i kortbyxor, tror jag. Så det fick det bli. Och en äppelpaj. Smörgåstårtan blev dock så stor att vi kommer få äta det i flera dagar innan den tar slut   


Smörgåstårta Gigantus.


 

Äppelpaj och vaniljsås.


Mitt i maten.


 

Dottern tittar på Mulan II.


 

Söta sonen, aka Chokladfejset, visar upp tuffa jeansen och tröjan han fick i julklapp.


Nu ska jag nog försöka sticka lite, tror jag. Inte ens det har jag orkat göra idag. Det säger ju en del om hur trött jag har varit...Vart jag hittade orken till matlagning och disk vetisjutton, för i övrigt har jag då varit som ett kolli.


God fortsättning på er!

Av /A - 26 december 2009 10:31

Men hjälp, vad trött jag är idag! Skulle lätt kunna lägga mig och sova ett antal timmar till, känns det som. Men jag är inte sådär trött-slut, utan bara trött. Sömnig liksom. Ändå har jag sovit rätt så länge inatt, även om det var lite oroligt. Drömde så mycket konstigt.


Idag är det förresten dotterns dopsdag. Fast det är inget vi markerar på något vis. För mig var hela dopgrejen något som gjordes för att pappan ville det. Själv har jag aldrig haft något intresse för sådant, och skulle ha avstått från det om jag hade fått bestämma.


Jag kom förresten på att jag glömde berätta en sak igår. Jag fick en oväntad julhälsning på julafton. Telefonen stod inte still på hela dagen, det ena meddelandet och samtalet trillade in efter det andra, och på kvällen kom det rent av ett från Stig, norrmannen jag nästan blev ihop med i somras. Har inte pratat med honom på flera månader, så det var ju helt klart en överraskning.


Annars är det inte mycket att berätta idag. Det blir en lugn och skön dag även idag, där vi inte ska göra något annat än det som faller oss in. Spela spel kanske? Sticka, förstås. Kanske gå ut och åka pulka, om jag nu vaknar till nån gång ;P


Bäst jag fyller på med lite mer kaffe först :-)

Ovido - Quiz & Flashcards