Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Skrämmande trött.

Av /A - 26 december 2009 21:39

Jag har då aldrig varit med om maken till den trötthet jag har dragits med idag. Nu först, efter att ha slocknat med barnen vid nattningen och sovit i två timmar, börjar det kännas som om jag har tillstymmelse till puls. Vilket förmodligen innebär att jag inte kommer kunna sova inatt...Jaja.


Det blev med andra ord en lugn dag. Jag tog med mig barnen till affären strax efter lunch, och tur var väl att jag skippade pulkaåkandet även idag. Inte för min egen del, utan för lillebror, som blev helt slut bara av den lilla promenaden. Hans luftvägar lämnar definitivt en del i övrigt att önska, den saken är säker.


Idag var jag sugen på något annat än julmat, och till sist kom jag på vad vi skulle äta: Smörgåstårta! En sån har jag inte gjort sen dinosaurierna gick i kortbyxor, tror jag. Så det fick det bli. Och en äppelpaj. Smörgåstårtan blev dock så stor att vi kommer få äta det i flera dagar innan den tar slut   


Smörgåstårta Gigantus.


 

Äppelpaj och vaniljsås.


Mitt i maten.


 

Dottern tittar på Mulan II.


 

Söta sonen, aka Chokladfejset, visar upp tuffa jeansen och tröjan han fick i julklapp.


Nu ska jag nog försöka sticka lite, tror jag. Inte ens det har jag orkat göra idag. Det säger ju en del om hur trött jag har varit...Vart jag hittade orken till matlagning och disk vetisjutton, för i övrigt har jag då varit som ett kolli.


God fortsättning på er!

 
 
Ingen bild

Helen

27 december 2009 09:13

"sen dinosaurierna gick i kortbyxor" - du menar nr jag var liten typ ;)

Tjusig smörgårstårta och vad fin datumtvillingen blev i sin kofta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards