Alla inlägg den 10 december 2009

Av /A - 10 december 2009 21:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av /A - 10 december 2009 17:46

Sakta men säkert växer uppsatsen fram. Fast jag tycker jag har ägnat tusenfalt mera tid åt alla teknikaliteter runt omkring, och till research, jämfört med den tid jag lagt ner på att faktiskt skriva. Den sistnämnda är praktiskt taget obefintlig.


Dock har jag stolpat upp flertalet av alla de saker som ska tas upp till diskussion och analys, så i grund och botten handlar det ju mest om att "connect the dots" just nu.

Fast nu på eftermiddagen har det känts segt igen. Dras med konstiga smärtförnimmelser överallt i kroppen, som jag först tog för att vara tillfälliga hugg av smärta i muskelfästen när jag t.ex suttit snett. Fast det verkar inte heller stämma riktigt.


Det kanske hör ihop med förkylningen jag inte riktigt blir av med? Eller är någon sorts "rest" efter baconhostan? Fan vet. Irriterande är det iaf, när det plötsligt känns som om någon kör in en spik i mig, och man hoppar till av lika delar smärta och förvåning. Mycket störande när man sitter och koncentrerar sig. Men man får väl vara glad att man inte är sjuk längre iaf (förkylning räknas inte, tycker jag).


Gissa om jag längtar efter måndag eftermiddag, när uppsatsen är inlämnad! Ska bli så skönt att bara ta det lugnt och ägna sig helhjärtat åt julklappstillverkning   Fick ju garnet som saknades till de två äldstas tröjor igår, så nu är det bara att tuta och köra - efter att uppsatsen och syrrans julklapp är klara, förstås. Syrrans julklapp kan jag tyvärr inte visa er förrän efter julafton dock, eftersom hon läser min blogg (Heia Rita!).


Jag har haft stora problem med cirkulationen sedan jag åkte på baconhostan förresten, och blir iskall för minsta lilla. Sitter jag stilla i ett riktigt varmt rum, så blir jag iskall om extremiteterna i vilket fall, något jag aldrig haft problem med tidigare. Man kanske ska vara glad att man har en massa disk som måste omhändertas?   Då slipper jag åtminstone frysa om fingrarna - alltid något.


I morgon ska det vara Lucia-firande på dagis här, och vi har plockat fram tomtedräkten (sonen ville vara jultomte, och tur var ju det, för jag hade varken Lucia eller pepparkaksutstyrsel). Kl 8 ska barnen sjunga för oss vuxna, och sedan ska vi fika på lussebullar som barnen bakade igår. De har övat på sånger också, och sonen är jätteduktig.


Nehepp. Om man skulle gå och beta av lite disk då...Behöver få lite bänkplats, så att jag kan baka farmors julbröd ikväll   

Ovido - Quiz & Flashcards