Alla inlägg den 30 december 2009

Av /A - 30 december 2009 13:21

Årets näst sista dag är här. Det går undan minsann. Snart har jag bott i Uppsala i ett år, och det känns fortfarande lika underbart som det gjorde när jag insåg att allting skulle gå i lås, och jag skulle kunna flytta ner hit. Och nu kommer jag vägra flytta härifrån igen. Det är här jag har familj och vänner. Och snart flyttar min kompis E från Gävle till Enköping, vilket innebär att ännu en av mina bästa vänner kommer bo nära mig. Underbart!


Jag kommer i vanlig ordning inte avge några nyårslöften, bara nyårsönskningar om hur jag önskar mig att det nya året ska bli. Fast jag funderar på att försöka sluta röka i morgon...De cigg jag har hemma kommer ta slut då, och varför inte ta tillfället i akt, liksom. Vi får se hur det står till med motivationen i morgon   


Dagen idag blir som de föregående dagarna nu under julen - lugnt, skönt, stickning och en förfärlig massa disk. Kanske någon timme vid spisen för att tillverka pannkakor, som barnen har önskat sig till middag. En sväng på affären för att handla till morgondagens middag. Det blir ingen jättefancy nyårsmiddag hos oss, men däremot något alla tycker om: Tacopaj. Och till efterrätt hjortrongrädde i krustader.


Det blir nog lite spadag idag också. Har äntligen fått tummen ur och färgat håret åtminstone, och kanske tar jag pincett och rakhyvel fatt sen också. Man kanske skulle vara lite fin när man inleder ett nytt år?   För övrigt tycker jag det bådar mycket gott att det nya året inleds med en fredag. Ett gott omen. Hehe.


Nå, jag har mängder av disk som väntar på mig, och det är väl bara att komma igång här snart. Sen ska lillebrors fingervantar monteras och sköljas upp, det ska kastas på till Fana-vantar, och jag ska skriva om mönstret på mössa åt Helens karl, så att det blir rätt storlek. Det finns lite att pyssla med, med andra ord. Passar bra när det nu är fullmåne i morgon, för jag blir så förbaskat orolig då. Dessutom får jag ägglossning också. Skönt att ha något att hänga fingrarna i då.


Ha en riktigt underbar dag, people!

Ovido - Quiz & Flashcards