Alla inlägg den 20 december 2009

Av /A - 20 december 2009 01:26

Dagen har i huvudsak gått i det kreativa tecknet, på olika sätt:


Dotterns kofta, vars framstycke gjordes färdigt igår kväll, fick idag sällskap av en ärm också.


 
Jag har stickat ett par tossor, som i morgon ska få sällskap av ett par till, innan de monteras och åker in i tvättmaskinen för att tovas.


 
Sen tog jag mig i kragen och såg till att få upp ljusslingorna i granen (jag måste ha två eftersom den är så stor), och när jag nu ändå var i farten, så klädde jag den också.


Sen påbörjade jag barnens trollkarlskostymer. Först mall till strutarna, sedan skära ut dem i kartong, klä dem i tyg och till sist montera dem. Det tog lite tid, för det blev en del pyssel. Jag målade även trollstavarna. I morgon ska det göras två stycken cape också i samma tyg.


 

Och så har jag tillverkat en väggficka åt storebror. Blev lite pyssel med den också, med allt som skulle nålas och strykas (alla fickor har extra tyg i sidorna så att de inte är platt sydda mot bakstycket, och rymmer därför mer. Men det blev ju lite extra jobb då).


Och sist men inte minst måste jag bara visa ett helt annat hantverk, som det inte är jag som gjort:

Hardangerbroderad julpynt.


Min syster gör de vansinnigt fina hardangerbroderade brickorna som hänger i min gran. Jag får en varje år, och nu har jag tre. Kan det måhända tänkas att det blir en fjärde i år? ;-) Jag hoppas det, för det var vad jag önskade mig iaf.


Nu får det dock vara bra för idag. Nu ska det sovas lite, och i morgon blir det nya kreativa insatser. Natti!

Ovido - Quiz & Flashcards