Alla inlägg den 27 december 2009

Av /A - 27 december 2009 15:12

Något piggare idag - hurra för det! Lillebror är dock fortfarande en slagen hjälte, som nyss somnade på soffan. Det kommer innebära att han är vaken sent ikväll, men det gör ju inget. Vi har ingenting bokat, och behöver inte kliva upp tidigt i morgon.


Idag är det lite hemmafixande som står på schemat. Jag har påbörjat ett tvättstugerace, och gläds åt att praktiskt taget alla studenter åkt hem över jul och nyår, vilket innebär att jag kan tvätta precis när jag vill. Det finns alltid lediga maskiner. I övrigt är det väl mest disk och matlagning som står på schemat - det är ju rent otroligt vad mycket disk det blir såhär på julen, när man inte gör annat än att äta. Och jag har ju ingen diskmaskin, så jag tycker jag spenderar flera timmar om dagen vid diskbaljan. Fast det gör inget. Det är rätt skönt att vara bara mamma och hemmafru för några veckor.


Kanske skulle man spela lite spel med barnen idag...vi har tänkt göra det i flera dagar, men det har inte riktigt blivit av. Vi har tittat på film, lekt, läst sagor, pysslat, lagat mat och myst i största allmänhet. Men som sagt, kanske kan vi ta oss för med det en sväng idag, när jag är klar med tvättandet. Om jag nu kan hitta vardagsrumsbordet under allt pyssel barnen hållit på med idag, vill säga   


Barnens tossor är färdigstickade så långt som det nu gick - i sista stund beslöt jag att göra dem en storlek större än jag ursprungligen hade tänkt, vilket innebar att det fattades någon meter av varje färg för att göra dem klara. Får ta en sväng in till stan i morgon och köpa ett par garnnystan, och så kan jag ju passa på att köpa garnet till mössan jag ska sticka åt min kompis Helens karl. Men ikväll får jag sticka på något annat. Vantar. Lillebror fyller snart år, och han behöver nya vantar. Tänkte sticka ett par vanliga vantar, och ett par fingervantar, så nu får jag användning för stickboken jag fick i julklapp av bästaste M för inspiration


Men först av allt är det dock tvättstugerally som gäller idag. Hoppas ni har en riktigt underbar jul, allihop! 

Ovido - Quiz & Flashcards