Alla inlägg den 22 december 2009

Av /A - 22 december 2009 10:53

Det visade sig vara en bra grej att jag somnade igår kväll och sov bort halva kvällen. Trots att jag fick sitta uppe halva natten innan koftan var klar (nåja, nästan klar - det ska göras ett bälte till den också, men det går ju fort).


Dels vaknade lillebror ungefär en timme innan jag var klar, och kunde inte somna om, så jag fick jaga in honom i sängen igen flera gånger. Och när jag äntligen var klar och kunde krypa i säng runt 03:30 i morse, så tog det bara 5 minuter, sen vaknade dottern med ont i magen. Sen kräktes hon med 20-30 minuters intervaller ända fram till ½6 i morse.


Så, som sagt, det var tur att jag redan hade hunnit sova en del, annars hade jag nog varit betydligt tröttare idag än jag faktiskt är. Dottern mår dessutom alldeles utmärkt idag, och hade inte heller någon feber eller så inatt, så det tycks inte vara magsjuka. Jag lutar åt att det är förkylningsrelaterat, för hon har en lättare förkylning, och sådana virus kan ju sätta sig lite var som helst i kroppen. Dessutom var det inte så mycket maginnehåll som kom upp, utan det var mest slem.


För övrigt måste jag säga att jag är djupt imponerad över hur dottern skötte kräkningarna inatt. Inte en enda gång missade hon toaletten, utan hon var snabb upp direkt hon kände att det var på gång igen, och hann hela tiden fram i tid. Det är duktigt gjort, för det vet man ju själv hur svårt det är att kontrollera sånt där. När det rasslar till, så är det ju bara att springa. Fast eftersom min sida är den enda där det går att snabbt att kliva ur sängen (andra sidan står in mot väggen), så låg hon där istället så att hon snabbt kunde ta sig upp när hon kände att det var på gång igen. Och som sagt...inte en enda miss, trots att hon måste ha kräkts 8-10 gånger inatt. Imponerande.


Men bäst av allt är ändå att hon tycks må alldeles utmärkt idag. Lite bekymrad har hon dock varit över att kräkningarna skulle fortsätta, inte för kräkningarna i sig, utan därför att hon var rädd att hon inte skulle kunna fira jul då. Men jag har naturligtvis försäkrat henne om att vi kommer fira jul oavsett   

Ovido - Quiz & Flashcards