Alla inlägg den 1 december 2009

Av /A - 1 december 2009 22:11

För första gången på flera veckor fann jag mig vara sugen på något i matväg ikväll. Thaimat. Tyvärr åtföljdes inte suget av något sug på att inhandla och tillverka maten dock. Men med tanke på hur trött jag varit (somnade på soffan igen i eftermiddags, och sov gud vet hur många timmar), så pallrade jag mig ändå iväg till affären nu ikväll.


Det hela resulterade i en improviserad thaigryta på kyckling, salladslök, paprika, mango, vattenkastanjer, kokosmjölk och grön curry. Mycket grön curry. Starkt blev det, men oj så gott! Iofs hade det blivit lite mildare om jag hade gjort i ordning ris eller nåt att ha till, men jag struntade i det. Kände mig inte alls sugen på det. Hoppas jag piggnar till lite mer nu, och kan komma igång med hemtentan igen, för idag har det inte blivit många knop gjorda.


Improviserad thaigryta.

Av /A - 1 december 2009 13:40

Nu befinner man sig på upploppet för den här terminen. Efter ett snabbt kastbyte idag, så ska jag de närmaste tre dagarna ägna mig åt att skriva om Castells i hemtentan om modern retorik. Förhoppningsvis tar det kortare tid än så dock, så att jag kan övergå till att skriva på B-uppsatsen också. Ska ha en diskussion kring de problem man stött på undervägs på måndag, och jag har inte ett enda problem så här långt. Jag tror inte heller det kommer dyka upp några, ärligt talat, så jag får väl bjuda Håkan på fika istället på måndag   


Ska även på möte i institutionsstyrelsen på måndag, så jag måste hinna sätta mig in i punkterna på dagordningen innan dess.

Det kommer bli ett par intensiva veckor framöver, med studier, möten och diverse dagistillställningar (Lucia-firande osv). Sen lugnar det ner sig, och ett långt jullov hägrar. Förvisso inte helledigt, eftersom jag har en mindre restuppgift att beta av, och förmodligen lär läsa en bunt B-uppsatser inför opponeringen i januari, men det är petitesser i sammanhanget. Det blir rätt så ledigt iaf, och jag planerar några lugna dagar med julklappstillverkning och julförberedelser fram till den 21, när barnen kommer hem.


Det mesta kretsar just nu kring universitetet. Studier och möten av olika slag. Jag har kommit att bli allt mer involverad i det som händer där, och det är tveklöst mitt andra hem. Men så räknar jag ju också med att bli kvar där en längre tid. Kanske även permanent, om tillfälle ges. Känns bra. Känns rätt.


Annars har jag inte så mycket att berätta. Jag har äntligen tillfrisknad från baconhostan eller vad det nu var jag åkte på, och börjar äntligen känna att hjärnkapaciteten börjar vakna lite igen. Det har varit tungt ett bra tag nu...även om det också funnits ljuspunkter. Men idag känner jag hur mitt engagemang börjar vakna igen på allvar, efter att ha legat i ide under gud vet hur många veckor. Det är också både glädjande och upp-piggande att ett högtryck är på väg in med minusgrader och sol. Det har ju regnat ofantligt mycket den här hösten, känns det som. Inte i mängd, men i tid. Jag blir alltid trött och seg av det, och i kombination med att vara infektionskänslig, så har det ju lett till att ens prestationer den här hösten har varit skandalöst dåliga. Åtminstone i mitt eget tycke.


Castells nästa. Och kaffe. Och mysbrallor.

Ovido - Quiz & Flashcards