Alla inlägg den 5 december 2009

Av /A - 5 december 2009 21:27

Nu är jag nästan klar för idag. Lussebullarna är klara, och barnen nattade. Det enda som återstår för ikväll är att diska och skålla mandlar. Kanske lite mera julpynt också. Och till sist ett bad innan jag kryper i säng. Men det jag tänker prioritera är att sitta på min breda bak i soffan och bara njuuuuuuta!   Resten tar jag lite in emellan sådär.


Lussebullar.

Av /A - 5 december 2009 15:45

Det känns som om klockan är ungefär 23 eller nåt. Fast den är ju bara kvart i fyra på eftermiddagen. Och tur är väl det, för jag har fortfarande en del kvar att göra idag. Vardagsrummet ska städas, det ska bakas lussebullar, det ska möbleras om och det ska julpyntas. Så...ja. Det är väl bara att köra på då.


Jag lär somna sött ikväll iaf.

Av /A - 5 december 2009 12:22

Jag har ett litet problem med mitt pepparkakshus.


Det ser väldigt...


väldigt...


väldigt...


...ätbart ut.


Hur ska jag få det att överleva julen utan att någon - inklusive mig själv - går och tar sig ett smakprov lite här och var?

Av /A - 5 december 2009 09:33

Så var det lördag igen. Det blir en ganska vanlig lördag hos oss, med städning, matlagning, handla och lite sånt. Och så ska det julpyntas lite mer, bakas lussebullar och fixas lite inför i morgon, när vi ska julpyssla lite. Är lite i valet och kvalet om jag ska släpa ut stora bordet i vardagsrummet, så kan vi ha långbord här istället. Å andra sidan blir vi inte jättemånga i morgon, så vi skulle kanske få plats i pysselrummet...Det är flera som är sjuka, tyvärr, men det är ju så det är just nu. Det är mycket virus och baciller i omlopp. Jag hoppas de kryar på sig lagom till jul iaf. Och vi lär ju ha trevligt ändå.


Annars så ska jag väl försöka skriva lite på uppsatsen också. Det är onekligen på tiden. Och så är det systers julklapp, som borde vara färdig att skickas till den 11 december, men det kommer jag inte hinna. Jag har inte en chans att hinna klart tills dess, i och med uppsatsen. Hade jag varit helt ledig, så skulle jag kanske hinna, men nu...finns inte en sportslig. Får väl hoppas den hinner fram i tid ändå.


Nej, usch...det är väl bara att komma igång med städningen, så blir jag av med den biten åtminstone.

Ovido - Quiz & Flashcards