Alla inlägg den 8 december 2009

Av /A - 8 december 2009 19:37

Det kommer bli en intensiv vårtermin för min del. Utöver att läsa kandidatprogrammet, så ska jag läsa en extrakurs om 7,5hp under första halvan av vårterminen. I norska! Haha! Borde inte bli alltför betungande, och jag kan förhoppningsvis tillgodoräkna mig lite extra poäng sen då.


Utöver det, så sitter jag ju även i institutionsstyrelsen, i kommittén för jämställdhet och likabehandling och så är jag mentor åt de studenter som då kommer läsa första och andra terminen på kandidatprogrammet. Busy, busy, busy, med andra ord. Men roligt!


Nu ska jag försöka övertyga den lilla prinskorven om att sova lite, och sen blir det lite mera pillande med min uppsats.

Jo förresten - jag fick tillbaka min hemtenta redan idag! Jag vet inte vad Patrik (professorn) går på egentligen, och jag vet inte riktigt om jag tycker det är imponerande eller bara läskigt att han har rättat och betygsatt sisådär 20 hemtentor på ett dygn...That man is scary!   


Hmm..nu tror jag lillgrabben är i färd med att somna...då kanske Mama kan ta fram twistpåsen som ligger i skafferiet sen...  

Av /A - 8 december 2009 14:20

Nu blir det några dagar med intensivt uppsatsskrivande, och förmodligen inte så himla mycket bloggande. Uppsatsen (på B-nivå bara, så den är inte så stor) ska vara inlämnad kl 12 nästa måndag, och fram tills dess kommer jag nog i huvudsak att få prioritera den. Men sen så. Då blir det julklappstillverkning i stor skala, likaså sovande, bloggande (kanske) och julbak i stor skala   


Jag är ju till och med barnledig då. Tänk - jag kommer kunna sova så länge jag vill om dagarna, vara uppe halva natten om jag vill, och jag kan krypa upp i soffan med stickningen det allra första jag gör om dagarna - yeay!   


P.S

Det är alldeles för många nya smileys att välja på. Nästan så man blir lite nervös över alla hoppande, skuttande, flinande smileys som studsar runt när man klickar på smiley-ikonen här ovan.

Ovido - Quiz & Flashcards