Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

En outfit föds.

Av /A - 11 augusti 2009 22:23

Jag har en svaghet. Nå, jag har flera, men den här gången tänkte jag bara nämna en av dem. Nej, två, förresten.

Den ena är att jag gillar att komponera ihop outfits. Inte ur ett modesynpunkt, men utifrån min egen smak. Now, idag har jag roat mig med att bestämma min outfit inför första skoldagen - utifall det nu inte är tokvarmt just den dagen då. Vadan detta? Jo, mina vänner - den turkosa koftan är äntligen klar! :-D


Medan jag satt här och fixade det sista, så spånade jag lite på vad jag skulle ha till den, och när jag skulle vilja använda den. Och än så länge är det lite för varmt att bära en långkofta i alpacka, tillika stickad med dubbla trådar. Men, tänkte jag, kanske runt månadsskiftet augusti/september kunde vara lämpligt. Och då börjar ju skolan igen. Så jag spånade lite, och kom fram till att helvitt is the way to go. Vita byxor, vit topp, vita skor och turkos kofta. Sen insåg jag att det råder en akut brist på vita byxor i min garderob för tillfället - men att det någonstans skulle finnas en vit kjol som går strax nedanför knät. Alltså kastade jag mig över de säckar med kläder som jag ännu inte fått tummen ur att packa upp, och mycket riktigt - där var den.


Dock har jag uppenbarligen krympt en hel del sen sist jag hade den, så jag får sy in den en hel del. Eller om Morgana saknar en outfit för sin första skoldag - då kan vi dela på den ;P Hur som helst, det var även någon svart fläck på den som jag måste se om jag kan få bort. Och medan jag tittade på kjolen, så kom jag på att jag har ett väldigt snyggt halsband i silver med en turkos i bl.a., som jag inte använt på flera år. Nästa stopp blev således lådan med kronjuveler (nåja), där jag fiskade upp ovan nämnda halsband. Som nu var tämligen skitigt och allmänt...svart bara. Fram med putsgrejerna bara, och en gammal, uttjänt bebistandborste. Sen blev det fint igen. Och allt som allt, så har jag väl min outfit klar nu då. Ja, frånsett kjolen som måste rengöras och tas in.


Blockning pågår! Turkosa koftan är klar, och jag är toknöjd. Bilden gör den inte rättvisa alls dock.


Mitt fina halsband. De stora löven på sidorna upptil (som mest ser ut som vingar, tycker jag) ska liksom ligga precis på nyckelbenet. Hur snyggt som helst på!


Och nu kommer vi till min andra svaghet: Skor! Jag älskar högklackade skor :-D

Mina vackra, vita älsklingsskor! Köpte dem i våras, men fick ryggskott strax därefter, så jag har inte haft tillfälle att använda dem än. But I love them!


Några av alla mina skor...borde verkligen införskaffa en skohylla.


Ptja, det var dagens tips från modecoachen ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards