Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Christmas in New York.

Av /A - 8 augusti 2009 19:14

Vet ni vad jag drömmer om? Att fira jul i New York. Så det har syster och jag pratat om halva dagen idag. Att vi ska göra det. Åka dit över jul och nyår. Fira amerikansk jul...Åka skridskor under granen vid Rockefeller Center och sånt. Fast det lär nog bli dyrt. Ja, inte bara själva resan i sig, men alla jultomtar. Jag älskar den amerikanska jultomten. Jag kommer köpa varenda tomtefigur som kommer i min väg. För inte att tala om alla andra julpryttlar de har där borta. Kommer väl få chartra ett eget plan hem för alla mina jultomtar och julpryttlar ;p


Ja, om jag nu kommer vilja åka hem över huvud taget då...Risk finnes att jag kärar ner mig alldeles i både landet, folket och deras julfirande. I'm a sucker for X-mas, älskar det amerikanska språket (blir alltid lite lycklig när jag hör någon prata engelska med amerikansk accent), och även om amerikanarna har ett lite lustigt förhållningssätt till världen omkring sig, så kan jag nog leva med det också.


Come to think of it...jag kanske skulle satsa på att träffa en amerikansk akademiker - haha!


Nej, nu borde min franska manikyr vara klar och tillräckligt torr för att jag ska kunna återuppta min stickning...Trevlig lördagskväll på er! :-)

 
 
Morgana

Morgana

8 augusti 2009 21:15

Jag älskar filmen (och boken) "Slaves of New York".
Annars är jag inte så mycket för USA faktiskt.
Jag är en mer brittisk-engelsk kind of girl. Och irländsk. :-)

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

9 augusti 2009 00:33

@Morgana: Hmmm, den filmen har jag missat. Måste nog försöka få tag på den *nyfiken* :-)

Jag har aldrig varit till USA, och hyser lite dubbla känslor för landet som sådant, och det politiska klimatet där finner jag minst sagt betänkligt...Men jul i New York ska det bli vid tillfälle iaf - måste ju vara perfekt för en jultok som jag ;p

Och Irland...don't ger me started! Om jag någonsin kommer kunna leva som etablerad författare, så ämnar jag flytta dit på heltid (författare slipper betala skatt där ;p). Och om inte, så ska jag definitivt åka dit måååånga gånger. Bonusdottern har bott där i ett år, och hennes berättelser gav ju bara mersmak :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards