Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Suck...

Av /A - 7 augusti 2009 12:59

Vet ni...jag saknar att vara singel...


Och en sak till...det verkar onekligen som jag har en stalker. Den där människan jag dejtade för urminnes tider sedan, som jag inte har pratat med på långt över ett år, och som mailade killen jag dejtade förra hösten och i vintras...Han har tydligen varit i farten fler gånger. Idag fick jag veta att inte bara hade han lyckats snoka reda på att jag var i Thailand i november (undrar vem han var i kontakt med för att få reda på det...), utan han hade mailat mitt ex och velat veta om min lägenhet stod tom medan jag var borta...Creepy! Då hade jag ju inte pratat med honom på flera månader!


Helvetes karlar. Vad trött jag blir. Inte minst på pojkvännen, som tycks ha svårt att förstå att jag både är en människa av kött och blod, men också svårt att förstå att jag har ett liv här borta. T.ex ställer han aldrig några följdfrågor om mig som person. Säger jag att jag har haft en dålig dag, så förekommer det inte att han frågar mig varför eller vad som hänt. Never. Istället säger han att nu är ju han online, så jag kan vara glad igen, och övergår till att berätta hur hans dag har varit. Jag har till och med testat honom, sagt och berättat saker som vem som helst skulle ställa följdfrågor om - i synnerhet ens pojkvän - men icke. Han tycks vara fast i någon drömbild av mig, och greppar inte att jag är en människa på riktigt.


Igår hände en annan sak. Jag har ju berättat för pojkvännen att jag varit egen företagare i många år, att jag jobbat som projektledare med ansvar för hela Skandinavien, att jag jobbat som nyhetsredaktör på en tidning, att jag jobbat som skribent, översättare och varit med att bygga grunden för olika databaser osv. Jag har helt enkelt a shitload av erfarenhet rent yrkesmässigt. Och det vet han mycket väl. Sen igår, så berättade jag att jag hade sökt det där jobbet på UU, och att jag verkligen hoppades att jag skulle få det. Vet ni vad han svarade? "Ja, det vore ju bra, då får du ju lite erfarenhet på ditt CV"!!! WTF?? Hör han över huvud taget något jag säger?? Eller är han så förbannat fast i sin egen drömbild av mig, att han över huvud taget inte greppar att jag faktiskt är en människa på riktigt??


Han älskar mig över allt på denna jord, ingen tvekan om den saken. Men det räcker inte. Man kan inte bygga ett liv på att den ena parten älskar den andra över allt på denna jord, och inget mer än det. Han är jättesöt och jätterar, men...det kommer inte funka. På nåt sätt måste jag försöka avstyra det hela framöver, tror jag. Helst på ett sätt där jag inte riskerar att få en stalker till. Sen...om jag någonsin fattar intresse för en annan människa på det där sättet igen - SLÅ MIG!


*muttra*

 
 
Annika

Annika

7 augusti 2009 13:25

Slå dig...
Jag kan hålla mig redo. :-)
Handflata eller gummiklubba??

http://acka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

/A

7 augusti 2009 13:51

Hmm...det är nog bäst du tar i ordentligt. Du har ingen storslägga står och skräpar nånstans? ;)

 
Ingen bild

Peter

7 augusti 2009 20:53

Bra att du har öppnat dina ögon nu..
Får väl säga...Vad var det jag sa...
Men se det possitivt..tror du får det bättre utan honom..
Jag har en väldigt stor gummiklubba *asg*

 
Annika

Annika

7 augusti 2009 22:18

*har storslägga*

:-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Anna-Lena

Anna-Lena

8 augusti 2009 12:58

Hm, verkar inte bra att han inte lyssnar på dig.
Är han en ego person som bara pratar om sig själv?
Jag kan inte med sådana människor.
Det är ju självklart man ställer följdfrågor om man är intresserad av en person.

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
Ingen bild

/A

8 augusti 2009 15:09

@Peter: Nåja...du har fortfarande inte förstått hur jag fungerar (fast kanske nu då, efter vårt lilla samtal på msn tidigare idag). Det är inte frågan om att jag har öppnat mina ögon, det är frågan om att jag har gett upp att ha överseende och försöka förstå och acceptera hur han är. Jag passar helt enkelt inte ihop med någon som faller innanför normen om vad som är "normalt". Det är för mycket hjärna och för lite känslor hos mig för det, förmodar jag. Jag har inte såna behov, och förmår inte heller möta dem. Jag fungerar bara inte så.

@Annika: Haha! Bra! Då litar jag på att du drar till mig om jag börjar få vilda idéer igen ;-)

@Anna-Lena: Ja, han förmår inte riktigt vara intresserad av någon annan på det sättet, som person. Han kan helt enkelt inte. Inte för att han är sådär elakt egocentrerad, han vet bara inte hur man gör. Han har uppenbarligen aldrig varit i den situationen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards