Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Ready, set, go!

Av /A - 17 januari 2010 23:15

Sådär ja. Kylskåpet är tömt, avfrostat, alla papper och kylskåpsmagneter avlägsnade och det är skinande rent. Vilket kanske är lite overkill för ett kylskåp som antagligen åker raka spåret till tippen, men jag kan bara inte med att slänga skitiga grejer. Så jag skurade det också. Vilket inte var särskilt betungande, med tanke på att det bara är 3-4 veckor sedan jag sist storstädade där inne.


Nu hoppas jag bara att min mat överlever i kylväskan och ute på balkongen, att de faktiskt kommer med nya skåpet imorgon så att jag inte städat i onödan, samt röjt undan alla mattor och leksakslådor och allt annat som skulle kunna tänkas stå minsta lilla i vägen för grabbarna när de kommer och byter skåp. Jag hoppas rent av de kommer jättetidigt, så att vi får skåpet så tidigt på morgonen att jag hinner lasta tillbaka alla matvaror innan vi åker till dagis och universitetet. Det vore nice.


Jag hoppas de tänker som så att "den här kvinnan bor på tredje våningen och det finns ingen hiss - och där ska vi först bängla upp ett kombiskåp, för att därefter bängla ner det gamla skåpet. Då gör vi det direkt på morgonen, klockan 7, så har vi det eländesjobbet gjort och kan ta vår kl 9-fika i godan ro och ägna resten av dagen åt att byta packningar på kökskranar och limma lådfronter." Så hoppas jag att de tänker. Och att de passar på att ta med sig mina tre kökslådor tillbaka också. Det är förvånansvärt hur mycket man kan sakna sina kökslådor. I synnerhet när innehållet i den ena är allt från fondue-pinnar till slevar och brödkavlar, och alla de prylarna får bo på köksbänken under tiden.


Förresten har jag ont i halsen. Sådär nu-har-jag-rökt-tre-paket-cigg-på-raken-och-druckit-en-pava-whiskey-samtidigt-som-jag-hejjat-fram-några-fotbollslag-till-seger-ont i halsen. Krax-krax. Nackdelen med att sluta röka cold turkey - den dära lungläkningsprocessen drar igång med berått mod, och allt gruff ska läkas på momangen. Åtminstone tycker min kropp det. Vilket innebär att min hals känns måttligt kul just nu. Och ändå är inte det mitt största bekymmer. Nej, jag undersöktes av doktor B idag (aka lillebror, 4 år), och diagnosen löd: Mitt blod är snett.


Det låter inte bra. Alls. Vet iofs inte riktigt vad det innebär heller...har mina blodkroppar hamnat på sniskan tro? Hm. Får nog höra mig för med den lilla doktorsspiran imorgon. Det kanske är något som borde åtgärdas? I så fall hoppas jag det åtgärdas med ryggläge på soffan och bullar   

 
 
Morgana

Morgana

18 januari 2010 09:02

Åh vad härligt med nytt kylskåp!!! :-)

Hoppas halsen kryar på sig.
Nu skall jag försöka få tag på Rep.centrum och sen blir det förskolan Gräshoppan... *Pirr pirr*

Kram och ha en finfin dag!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards