Alla inlägg den 8 januari 2010

Av /A - 8 januari 2010 14:18

Inte heller idag får jag tummen ur att plugga. Istället ägnar jag mig åt hemmafixerier. Eller åtminstone planering av sådana.

När jag flyttade in för snart ett år sedan, så låg det en lapp om att jag har rätt att få omtapetserat större delen av lägenheten. Dock har jag inte bokat någon sådan, eftersom jag helt enkelt inte vetat vart jag skulle göra av alla saker så att det över huvud taget skulle vara möjligt att komma åt att tapetsera om. Men nu, när jag möblerat om i vardagsrummet, så skulle det tänkbart kunna gå att få omtapetserat där åtminstone. Dock har mitt bostadsbolag ombildats, så hur det blir med den saken nu vet jag inte. Jag har därför mailat och frågat om den saken.


I samma mail passade jag på att fråga om det går att få bytt mitt kassa kylskåp till ett kylskåp som även har frysskåp, eftersom den lilla frys som finns inte räcker till på långa vägar. Jag har dessutom frågat om det vore möjligt att få bytt köksluckorna eftersom de är gamla och slitna (och i en gräslig sjukhus-ljusgrön färg), och lådfronterna ändå måste bytas, eftersom de trillar av hela tiden. Alternativt om jag kan få luckorna slipade och ommålade. Håll tummarna att jag får positiva svar på alla tre punkter!


Måste även få bytt toaletten och fixat fönstren i vardagsrummet så att de går att öppna och stänga ordentligt, men det behöver jag ju inte fråga om. Det är ju sånt de måste fixa. Och apropo fönster, så har jag faktiskt beställt nya gardiner idag. Verkligen på tiden, för de jag har är från 1998...

Nu beställde jag gardiner i ljust rosa och grått - dvs jag beställde färdiga bågar och tyg till sidogardiner på metervara, vilket blev mycket billigare än färdiga sidogardiner och dessutom ger en hel del överskottstyg till kuddar och sånt.

Modellen på gardiner blir enligt bilden nedan, där det guldfärgade istället blir rosa, och det vita blir grått. Jag gillar särskilt bågarna...men så har jag alltid varit svag för mjuka, runda former   


 

Ungefär så här blir mina nya gardiner.

Ovido - Quiz & Flashcards