Alla inlägg den 4 januari 2010

Av /A - 4 januari 2010 21:17

Jag är apatisk, rastlös, uttråkad, trött, seg, less och jag vet inte allt. Vill göra något, men vet inte vad, och inte orkar jag heller, förresten.


Jullovet är över, barnen är hos sin pappa, och jag liiiider! Vill att de ska komma tillbaka genast. Nu. Nyss. De här första timmarna och dagarna efter att de har åkt är förfärliga.


Jag vill ha det rörigt och kaotiskt och högljutt runt mig. Barn som leker och slåss och ritar och tjatar. Som pussas och kramas och säger "Älskar dig!".


Det är alldeles för lugnt nu. För tyst. För mycket egentid.


Blä.


*saknar*

Av /A - 4 januari 2010 18:46

Så var det sista festdagen på det här jullovet - lillebrors 4-årsdag. Vi har tagit det rätt så lugnt, öppnat lite paket, spelat lite tv-spel och städat och fixat lite inför fikat vi hade nu på eftermiddagen. Småbarnens pappa samt hans sambo och hennes dotter kom hit, och M&J. Sen följde de små med pappan hem, även om de först hade ändrat sig och inte alls ville åka, men till slut blev det så ändå.


Det känns fruktansvärt tomt här nu. Jag avskyr det här att de åker iväg på det där sättet, tycker bara det känns tomt och trist när de inte är hemma. Blä. Hoppas verkligen dagarna går fort tills de kommer hem igen! Jag saknar dem hejdlöst. Blir helt apatisk och har inte lust att göra något som helst. Inte ens sticka. Då är det illa...


Det blev pannkakstårta idag - första gången jag gör en sådan! Men den blev helt okej. Jag fyllde den med ett lager marsankräm och grädde, ett lager grädde och bananskivor, ett lager chokladgrädde och riven choklad, och på toppen grädde med blåbär och hallon. Sött, men gott!


Lillebror fick Blixten McQueen miniracerbana i födelsedagspresent av pappan.


Dags att blåsa ut ljusen!


De äldre syskonen - Storebror längst till vänster, bonussystern M med stora bebismagen i mitten, och till höger M's sambo J.


 

Småbarnens pappa fick också göra lite nytta ;-)


 

Pannkakstårta förtärs!


Ja, från och med imorgon är det alltså tillbaka till vardagen igen. Dags att plocka fram skolböckerna igen, och förbereda opponeringen nästa vecka, skriva en restuppgift, samt plugga inför tentan som så lägligt hamnar precis på min födelsedag. Det sistnämnda väljer vi dock att se som ett gott omen, eller hur? Jag gillar ju att bli äldre, alltså borde en tenta på min födelsedag vara en bra sak. Vi säger så.


Men ikväll tänker jag vara ledig. Förhoppningsvis dyker lustan att sticka upp igen, och jag kan komma ner i varv och njuta lite av lugnet istället för att längta ihjäl mig efter barnen...

Ovido - Quiz & Flashcards