Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Vår söndag i bilder.

Av /A - 17 januari 2010 19:48

Det har varit en soft hemmasöndag. Tanken var att vi skulle åka pulka, pyssla lite, umgås och bara vara. Men istället för pulka, så blev det snöfotboll   :






 

Sen gjordes det lite snöänglar också:


 


 


När vi kom in, så blev det trolldegspyssel:



 


 


 



Själv har jag, förutom städ, tvätt och matlagning, stickat klart fram- och bakstycket till babykoftan åt M&J's bebis:



Nu är det en dusch, lite disk och avfrostning av kyl och frys som står på schemat för min del. Dottern har åkt till sin pappa, och storebror blir strax hämtad av sin pappa. Lillebror sover redan, och tur är det - imorgon är första dagen tillbaka på dagis här sen mitten på december. Då kan man allt behöva vara lite utvilad. Och själv har jag kursstart för tredje terminen på kandidatprogrammet imorgon.


  


 
 
Morgana

Morgana

17 januari 2010 20:13

Haha snöfotboll såg fantastiskt roligt ut.
Och ååååååååååå vad fin koftan blir!!!
Själv har jag inte ens börjat på något till min syrras bebis. Trots att det är första gången jag blir moster!!! Fy på mig!

Sitter och äter knäck från frysen.
Imorgon skall jag ringa Ackis, för det var verkligen äl där för ett par veckor sedan när jag testade. Wiiiiiie kanske blir det äggdonation om bara några månader???

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

17 januari 2010 20:32

@Morgana: Det var det också - och jobbigt! Kanonbra träning, var lugn för det ;P
Tack! Tror den blir jättesöt när den är klar, men oj vad konstigt det ser ut just nu, innan jag sytt och klippt upp mitt fram...Och du, ang. mosterbebisen - man ska inte stressa juh! ;-) Du hinner sticka till den bebisen också. Sen. ;-)

Guuud, vad det lät gott med knäck! Blev aldrig gjort någon sådan för mig i år. Eller ifjol då, förstås. Hm. Kanske imorgon? Bättre sent än aldrig, sägs det ju.
Håller tummarna att du kan få bokat in donation snart! Var faktiskt in på Ackis sidor och kikade själv igår, men det kommer inte funka för mig...dröjer ju alldeles för länge innan jag kan göra det :-( Tråkigt, och jag önskar jag hade tänkt på det tidigare.

 
Morgana

Morgana

17 januari 2010 21:18

Mmm jag är glad att jag förhoppningsvis kan göra det i alla fall en gång.
Och ersättningen jag får (en summa som är lika för alla, för reseutlägg, ev sjukskrivning osv), den tänker jag lägga undan till Danmarksresa... Lite symboliskt så där. :-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

17 januari 2010 21:51

@Morgana: Vad lustigt - jag tänkte just det när jag såg summan igår! Jag hade inte alls fått med mig att man fick någon ersättning, utan upptäckte det av en slump. Och vad kan man bättre använda pengarna till än en Danmarksresa :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards