Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Sol och goda nyheter.

Av /A - 12 januari 2010 10:31

Dagen har börjat bra. Solen skiner (sånt gillar vi) och jag har fått flera trevliga nyheter redan. Jag mailade UU sent igår kväll, och frågade om jag kan få nordiska institutionens norska-kurser godkända inom kandidatprogrammet, och det ser ut att kunna gå bra. Hon skulle kolla lite närmre, men det ser positivt ut iaf. Väntar bara på schemat nu då, så jag får veta om det krockar. Håll tummarna att det inte gör det...


Den andra goda nyheten var att fastighetsskötarna ringde, och sa att de även hade tittat lite på mitt kylskåp igår, och jag skulle absolut få ett nytt, det behövde vi inte ens diskutera. Det jag har är en av de äldsta modellerna de har nu, så det var hög tid att byta ut det i vilket fall. Så på måndag, medan jag är på UU, så kommer de hit och byter ut det. Yeay! Ska plocka ur det och frosta av söndag em/kväll, samt göra fri lejd från dörren till köket, och när jag kommer hem på måndag, så kommer ett sprillans nytt 50/50 skåp stå här hemma. Hurra!

Resterande felanmälningar tar de lite pö om pö, för de har väldigt mycket just nu, sa han. Kylan har inneburit att det frusit sönder rör på flera ställen bland annat, så de har att göra.


Och den tredje goda nyheten är att mitt filmpaket från Ginza skickades idag. Har beställt tredje säsongen av Gilmore Girls (jag vill ha ett eget Stars Hollows att bo i, bara så ni vet. Och en Luke jag kan terrorisera - haha!) och en julfilm. Om jultomten. Jag älskar jultomten. Jag skulle kunna gifta mig med jultomten. Nog skulle jag göra mig som fru Jultomte, tror ni inte?   


So far, so good. Eventuellt kommer M&J förbi om ett tag och dricker lite kaffe efter att de varit på MVC, och jag funderar på att lifta in till stan med dem sen för att välja tapeter till vardagsrummet. Har kikat lite på det som finns att välja på på nätet, men det är inte mycket att hänga i julgranen, tyvärr...Men jag hoppas på att bli glatt överraskad när jag sitter och bläddrar i deras tapetpärmar. Kanske även skulle boka in omtapetsering av hallen när jag ändå håller på? Vill minnas att även den stod med på listan över rum jag kan få omtapetserade, och där har jag ju inga möbler, så den går ju snabbt att plocka ur (det är mest bara några leksakslådor och en ljusslinga som ska flyttas). Sedan är det väl pysselrummet och äldsta grabbens rum som också är schemalagda för omtapetsering, men det får bli vid ett senare tillfälle.


Apropo paket och sånt, så beställde jag även mina skolböcker inför nästa termin igår. Ooooh, det sved i plånboken allt! Nästan 1300 spänn, allt som allt, och då är det ingen sekundärlitteratur alls. Den ena boken gick loss på 720 kronor...Men det kan jag faktiskt leva med, för enligt en av mina kursare som hade turen att få just den boken i julklapp för ett par år sedan, så kostade den 1500 då...Samtidigt är det ju en investering för en som är litteraturintresserad, och definitivt en bok man vill ha i sin bokhylla.

Så nu har jag tre inkommande paket under den här och nästa vecka. Gardiner, film och skolböcker. Roligt! Dyrt, för all del (nåja, allt är relativt - det är dyrt för mig som är student, men det är inga dyra saker jag beställt, frånsett skolböckerna, som jag ju måste ha), men värt det. I övrigt är det i stort sett köpstopp den här månaden nu. Jag ska köpa garn till Citron shawl tänkte jag, som jag visade i ett tidigare inlägg, men det kostar inte mer än en hundring ungefär. Resten av pengarna ska stoppas undan till mitt lilla hemliga projekt. Fast iofs...jag kanske skulle betala nån räkning också?   


Ja, det här året börjar utan tvekan bra. Om jag nu bara kan sätta tentan på fredag, så är månaden fullkomlig. Fast för att göra det, så borde jag kanske plugga lite? Kan tänkas att det kommer underlätta. Har jag hört. Först av allt ska jag dock dricka lite mer kaffe, få på mig lite vettiga kläder och lyssna på The Baseballs. Musik att bli glad av   

 
 
Morgana

Morgana

12 januari 2010 12:07

Underbart!!!
Är på väg att hämta Ever på skolan, så jag blir kortfattad.
Men åh så härligt med sol och goda nyheter.
Och grattis till uppsatsen!!! :-)

STooooooooooor gladkram
/Morgana

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

12 januari 2010 14:34

@Morgana: Tack! Och du...jag såg allt den där statusuppdateringen på FB...;-) Nyfiken? Vem? Jag? Näääää ;P

Kraaaaaam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards