Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

Fredagskväll i palatset.

Av /A - 9 januari 2010 01:08

Det har varit en lugn kväll hos mig, i huvudsak bestående av stickning och tv-tittande. Jag har faktiskt tittat på Let's Dance, ett program jag tidigare bara sett brottstycken ur. Men om sanningen ska fram, så såg jag inte riktigt allt idag heller. Dock kan jag ju konstatera att män som dansar är oerhört attraktivt, och att det är synd att de flesta karlar inte begriper det. Att se en man röra sig graciöst på det där sättet är tveklöst roligare än att vallas runt på dansgolvet av någon som är mer intresserad av att nypa en i häcken eller att de försöker hångla upp en.


Ta Stefan Sauk till exempel, som jag annars har haft rätt svårt för. Men ikväll...mmmmumma   

Har ni tänkt på att karlar oftast kan delas in i tre olika kategorier av rörelsemönster? Antingen lufsar de fram, som om de var en 200 kilos björn, eller också går de som om de har en stör uppkörd där bak. Och den tredje kategorin ska vi knappt ens nämna - karln som kör den hjulbenta cowboy-stilen och går som om han precis skitit på sig   


Nog om det. Vet ni vad jag har upptäckt? Utan att ens reflektera över det, så har jag halverat min rökkonsumption. Bara sådär. Och det är ju inte helt fel. Och lite förvånande egentligen, med tanke på de hormonstormar som rasar just nu, mitt i värsta PMS'en. Kom på mig själv med att vara helt gråtfärdig när jag såg de små barnen i Jon, Kate & 8 barn krama varandra idag. Jisses...


Nåväl, det har stickats en del ikväll, och jag är väldigt kluven till mitt gardinval idag. Jag hoppas verkligen färgerna är så diskreta som jag hoppas de är! Ta t.ex bilden jag visade idag, i guld och vitt - där ser det ju inte alls bra ut. Det ser ut som en hybrid mellan Days of our lives och en dålig porrfilm. Yuck. Så jag hoppas verkligen min idé håller som jag hade tänkt mig. Det vill ju visa sig.

Det hela började faktiskt  med ett par panelgardiner som min syster visade mig, och sedan beställde (tror jag), och som jag också gillar. Skulle kunna tänka mig dem också, men samtidigt vill jag gärna ha en sommargardin som täcker en del av vårt stora vardagsrumsfönster, eftersom vi bor såpass högt upp att solen lyser rakt in till oss större delen av dagen. Inga persienner har vi heller på det fönstret, så gardiner som kan täcka en del är ett måste.


Anyway, så här såg de andra gardinerna ut:

 

Mora panelgardin från Jotex.


Just nu sitter jag och tittar på Independence Day och stickar. Hade egentligen tänkt sno ihop en chokladkaka också, men det blev inte av. Orkade inte. Kanske kan bli i morgon istället. Måste försöka komma upp i vettig tid i morgon också, för på måndag ska jag upp tidigt och åka till UU för att opponera på Sophias uppsats. Har för mig att jag är andra på listan dessutom, så jag får inte försova mig den dagen.


I bakgrunden raggisar åt dottern, inte riktigt färdiga. Till vänster ytterligare ett par, som är tänkta till yngsta sonen. Och till höger har jag påbörjat en bebiskofta åt M&J, samma modell som den vita ni ser i mitten på bilden. Till höger ligger mitt mönsterhäfte på folkdräktsinspirerade kläder åt barn, som jag inte kunde låta bli att släpa fram och bläddra lite i.


Nu ska jag titta på slutet av filmen och sticka ett varv eller två till, sen får det bli sängen. G'natt!

 
 
Morgana

Morgana

9 januari 2010 09:13

Oooh panelgardinerna var jättefina.
Och så har jag blivit blå-frälst.
Vill ha ett par blå skor. Och så röda strumpor till det.

Skoj med nya gardiner. Tror de bli bra hos dig, speciellt när du har så stora fönster.
Jag har inte heller persienner, så jag kör med längder som jag drar för.

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Peter

9 januari 2010 16:32

Ja då kan man ju förstå att många män inte dansar om det bara finns dom tre alternativen att bli bedömmd på..
Tycker nog du generaliserar lite..
Hur bedömmer du kvinnor..Som älva eller graciös fjäril..
Mvh Kille....

 
Ingen bild

/A

9 januari 2010 19:39

@Peter: Well, Blondie - för det första använde jag ordet "oftast", vilket innebär att påståendet som följer ÄR en generalisering. För det andra avslutades hela stycket med en smiley av den typ som demonstrerar att det som sades dessförinnan inte är 100% på allvar. Och att män inte dansar beror knappast på generaliseringar över hur de rör sig när de går.
Frågan om hur jag bedömer kvinnor är helt irrelevant i sammanhanget, så jag förmodar att det är en för ämnet fristående fråga. Man kan även dela in kvinnors rörelsemönster i olika kategorier och för diskussionens skull även ta till subkategorier utifrån vissa på förhand fastställda kriterier, i syfte att få fram detaljrika svar, som både äger korrekthet eller också enbart för nöjes skull.

Nu blev det ett långt svar med många ord, några av dem med flera stavelser, och jag är hemskt ledsen för det, hjärtat. Jag vet ju hur svårt du har att faktiskt läsa vad som står, och än mindre förstå det. Men grejen är den...att jag bryr mig faktiskt inte. Du lyckades lura mig ett litet tag, fick mig att tro att du var lite skärpt iaf - tills jag insåg att du pratade mig efter munnen. I samma ögonblick som jag förväntade något mer av dig, så blev det knäpp tyst. Och därifrån har det degenererat till dessa tramsiga kommentarer i min blogg. Jag är _inte_ imponerad. Verkligen inte.

 
Ingen bild

Peter

10 januari 2010 01:23

Vad betyder "pratade mig efter munnen"?
Sökte på Google, kunde inte hitta det uttrycket någonstans..

 
Morgana

Morgana

10 januari 2010 07:23

*Big smile*
Heja dig, A!!! :-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

10 januari 2010 09:35

@Peter: Det betyder att man säger det man tror motparten vill höra. När du äntligen började ge uttryck för några egna åsikter, så kunde du varken underbygga dem med några fakta eller någon form av verklighetsförankring. Istället har du upprepade gånger försökt göra dig lustig på min bekostnad, förmodligen för att du själv skulle framstå som den smartare parten - även det utan att kunna underbygga något som helst. Istället har du demonstrativt visat både mig och alla andra som läser min blogg att du både har svårt att läsa det jag säger till punkt och att förstå det, och du har tydligt demonstrerat att det lilla du _borde_ veta om mig är något du fullkomligt ignorerar. Samtidigt som du beter dig som om du känner mig utan och innan, vilket gör det hela till en tämligen skrattframkallande erfarenhet både för mig, mina syskon och mina vänner - dvs de människor som _faktiskt_ känner mig. Förstår du över huvud taget att din förmåga att så konsekvent missa poängen i vad andra människor säger enbart leder till att du gör dig själv till åtlöje? Det är inte utan anledning jag börjat kalla dig "Blondie". Du framställer dig själv som den stereotypa, korkade blondinen, Peter, och då blir resultatet att jag behandlar dig därefter också.

 
Ingen bild

/A

10 januari 2010 09:41

@Morgana: :-D

 
Ingen bild

Peter

10 januari 2010 22:53

Ja det lilla jag vet om dig räcker mer än nog...
Har nog aldrig träffat en mer misslyckad person än dig.
När jag träffade dig pratade du om att du skulle starta ett multinationellt företag å du skulle bara sitta å håva in pengar asg.. Du som inte ens har så du kan betala alla dina skulder som du skyller dina ex på att du har..
Har följt din blogg sporadiskt för att se hur du skulle klara upp ditt liv..Men har svårt att tänka mig att du någonsin skulle klara upp det..Du överkvalifiserade kvinna asg..
Man är inte intelligent bara för man klarar av att läsa å sticka.. puss på kinden..
Ps..Har mycket till om du vill fortsätta kasta skit..
Detta är ditt val..du väljer vad du som skall synas här.

 
Ingen bild

/A

11 januari 2010 16:15

@Peter: Du bevisade förvisso just min poäng, men visst, vill du fortsätta - feel free! :-)
I övrigt är kommentarer överflödiga. I rest my case.

 
Morgana

Morgana

11 januari 2010 18:17

Jag vill egentligen inte blåsa på elden.
Men peter:
Är det skärmen du så tryggt sitter bakom som gör att du uttrycker dig på det här viset?
Den verkar liksom sluka allt hyfs och vett...
Jaja. Tack för skratten iaf. För något annat kan jag inte göra, när jag läser det du skriver.
Men fortsätt gärna att skriva och tycka och tro. Bilden du ger av dig själv blir bara ännu mer barnslig (förlåt alla barn!!!) och bitter för varje ord som kommer fram.

Så där, nu tänker jag inte ödsla fler dyrbara bokstäver och sekunder på dig.

/M.

http://queenofnight.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards