Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Supermys-storstädningslördag.

Av /A - 23 januari 2010 09:56

Lördag. Sovmorgon. Vakna i lugn och ro, inte behöva åka iväg någonstans. Sååå skönt! Enda smolket i bägaren är att CSN inte fått tummen ur och satt in mina pengar än. Grrr! Skulle haft dem senast igår, enligt dem själva. Jojo...

Men nu är det som det är med den saken. Ingen mening med att hetsa upp sig för den sakens skull, för jag får ändå inga pengar förrän tidigast måndag.


Lördag alltså. Solen skiner, och vi har inte riktigt bestämt vad vi ska göra idag. Åka pulka kanske? Fast det blir nog sannolikt storstädning. Jag känner mig på storstädningshumör - och tur är väl det, med tanke på hur det ser ut här   

Igår fick jag dessutom (äntligen!) mina kökslådor, så nu kan jag få undan alla köksgrejer som fått ligga på bänken de senaste par veckorna. Och dessutom är jag riktigt inspirerad att ta itu med pysselrummet, vilket också verkligen skulle behövas.


Nej, en hemmastorstädningsdag får det bli. Och så mys i soffan ikväll. Lagomt lördagsgöra   

 
 
Morgana

Morgana

23 januari 2010 13:01

Det låter som härliga lördagsplaner.
(fast MORR för CSN).
Här är det kompislek (läs: spela Lego Star Wars), jag och Vilje gör kladdkakemuffins och kanske kommer min exgranne och fikar. Jippie!
I eftermiddag/kväll kommer lillebror och stannar ett par dagar. Han skall söka jobb i Uppsala och behövde nånstans att bo!
Skall bli skoj. Bara det blir just ett par dagar... du vet mig och sambos hehe ;-)

Kramis!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

23 januari 2010 13:32

@Morgana: Hehe. Ja, det spelar ju liksom ingen roll vem det är :-) Fast jag måste erkänna att jag trodde det var din andra lillebror som skulle vara hos dig några dagar *s*. Hur som helst, jag håller tummarna att han hittar jobb!

Kladdkakemuffins lät inte alls dumt förresten...kan undra om jag har det som behövs hemma...*fundera* :-)

Kram!

 
Morgana

Morgana

23 januari 2010 13:36

jag hade nada strösocker hemma.... så jag smälte ner bitsocker i smöret istället ;-)

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

23 januari 2010 13:51

@Morgana: Haha! Smart! :-D

 
Happy

Happy

23 januari 2010 19:48

Här har det inte blivit många knop. Jag o prinsen har spelat Wii HELA dagen. Nu är jag helt slut, en förkylning på g igen också. Lördagsmys o tidigt i säng. Kram!

http://happyontheway.blogspot.com

 
Ingen bild

/A

23 januari 2010 20:33

@Happy: Hoppas du inte har ett dugg dåligt samvete över att ha spelat Wii hela dagen! För det är ju så typiskt oss vuxna...att ha dåligt samvete om vi gör nåt vi tycker är skoj en hel dag istället för att göra en massa måsten.

Men vad tråkigt med förkylning _igen_! Jag lider med dig...Hoppas verkligen det är falskt alarm och att du vaknar pigg imorgon :-)

Kram!

 
Ingen bild

Helen

24 januari 2010 10:38

Helt sant; Ingen idé att hetsa upp sig över CSN =)
Vi får inga pengar förrän jag registrerat mig på nya terminen imorgon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards