Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Fylla-år-dag.

Av /A - 15 januari 2010 10:17

Idag, kära vänner, fyller jag 37. Dagen skulle ursprungligen ha inletts med en tenta i klassisk retorik, men en hiskelig försovning satte effektivt stopp för det. Men, men. Kanske var det inte meningen att jag skulle skriva någon tenta idag. Eller, vilket är mer troligt, så är det en kombination av förkylningen som aldrig ger sig och att jag slutade röka i förrgår.


Att sluta röka innebär för min del alltid att kroppen behöver mer vila, och kanske blev det förstärkt nu av den här förkylningen. Jag vet inte. Extremt trött har jag varit den här veckan iaf, ända sedan tobaksförbrukningen började sjunka, för att till sist upphöra helt. Det där är förresten rätt roligt. Det är som om kroppen tar kommandot själv och styr rökstoppet, och det inte går att forcera det själv på något vis. Det är alltid så det går till för mig.


Och nu är jag alltså rökfri sedan snart två dygn tillbaka. Låt oss hoppas att jag slipper hamna i en situation där jag blir så stressad att jag börjar röka igen, eftersom det alltid är det som får mig på fall.


Nå, det blev alltså en ofrivilligt ledig dag, vilket jag för all del inte har något emot. Dagen ska ägnas åt lite hushållssysslor, som städning och bakning. Ingen tårta dock, utan frallor eller bröd, hade jag tänkt. Sen kommer barnen hem under eftermiddagen, och det ska bli sååå skönt! Sen blir det en lugn fredagskväll med lite tv-tittande, innan vi går och sover. Märkvärdigare än så kommer det inte bli idag, även om jag nu fyller år   

 
 
Morgana

Morgana

15 januari 2010 14:42

Mm låter som hel helnajs födelsedag - förutom förkylningen då!

Och så lite skönsång då förstås:
Ja må hon leva
ja må hon leva
ja må hon leva många lyckliga år

Ja visst skall hon leva
ja visst skall hon leva
ja visst skall hon leva många lyckliga ååååååååååår!!!

Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

Tusen kramar och pussar

/Morgana, Ever, Vilje och Lo

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Helen

15 januari 2010 16:15

GRATTIS!
du vet, livet blir ännu bättre sen efter 40 så nån sån kris behöver du inte ha. ;)

Men du, inte ens en liten semla att fira med?

 
Ingen bild

/A

15 januari 2010 23:07

@Morgana: Tack! :-)

@Helen: Tack! Och tack för mailet också! Det blev en chokladkaka snabbt ihopfixad här på eftermiddagen, så lite fikat blev det :-) Och några ålderskriser blir det inte här i huset - jag hade inte velat vara en enda minut yngre än jag är, och jag längtar efter att fylla 40 :-D

 
Ingen bild

Peter

16 januari 2010 10:24

Grattis..

 
Ingen bild

/A

16 januari 2010 11:23

@Peter: Tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards