Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

Tokbra!

Av /A - 1 januari 2010 16:25

Ååååh, vad bra det blir med ommöbleringen! Jag har nog aldrig varit så toknöjd som jag är nu. Och då är jag inte ens klar. Julgranen är nerplockad, och trots att jag misstänkte att det skulle bli protester från barnens sida, så blev det tvärt om. Istället tyckte de det var jätteroligt att hjälpa till att plocka ner allt pynt, och hojtade glatt att nu skulle de få vänta TUSEN dagar tills det var jul igen. Hm. Brås nog lite på mor sin, de där, som tycker det är minst lika mysigt att vänta och längta efter julen   


Jag har även lyckats placera tv'n så att solen inte längre faller på skärmen, och jag har fått den längre bort från vardagsrumsbordet, vilket är skönt för ögonen när man nu har en sån stor tv som jag har. Typ 700 tum eller vad den nu är. Bra för barnen också, som gärna vill sitta på golvet framför tv'n - och som en bonus fick jag extra utrymme för den födelsedagspresent jag ville ge båda barnen i slutet på januari. En extra present, liksom - jag tänkte de skulle få en varsin barnstol från Jysk eftersom båda två bara får/fått småsaker i övrigt i födelsedagspresent.


Det som återstår att göra nu är att flytta ut stora köksbordet, få undan lilla bordet och flytta bokhyllorna. Det sistnämnda är utan tvekan det värsta jobbet, och jag vet inte om jag kommer ta itu med det idag. Vi får se. Först ska jag fixa lite mat åt oss iaf - norsk fisksoppa med ostmackor till. Känns lagomt idag, efter allt frossande tidigare. Sen får vi se hur mycket mer ommöblerande jag orkar med idag. En sak är iaf säker - kl 21 ikväll är det färdigmöblerat för idag, för då ska jag slå mig ner framför tv'n och titta på Star Wars och fortsätta sticka på Johans mössa. Vilket påminner mig om ytterligare en bonusgrej - Johan har rätt så stort hattmått, så jag tänkte att jag kommer få chansa lite eftersom jag inte har någon att prova på. Men igår kväll insåg jag att storebror också har ett lite större hattmått, så jag kastade mig med berått mod över gossens huvud med måttbandet i högsta hugg, och kunde konstatera att han hade ett mått på 59 cm. Inte riktigt lika mycket som Johan, men tillräckligt mycket för att han ska kunna vara provdocka åt mig under tillverkningen   Dock har jag ett annat litet problem - jag har ju inga strumpstickor i den storleken, och det kommer jag behöva ha när jag ska maska av. Men men...på nåt sätt löser jag det. I värsta fall åker jag och införskaffar det i morgon, inte mer med det än så.


När jag tänker efter, så är det nog hög tid att jag syr upp lite stickförvaringsfickor, för just nu är det en enda röra på den fronten och jag har inte riktigt koll på vad jag har och inte har. Jag vet bara att jag har hundratals stickor i alla möjliga storlekar, och att de ligger osorterade i en enda röra. Får bli nästa syprojekt, tror jag. Eller ett av dem...jag har några till ligger i pipelinen.


Nä, lite mat nu kanske...Möblerar jag klart idag, så återkommer jag nog senare med lite bilder, annars får ni ge er till tåls tills i morgon. Ciao!

 
 
Morgana

Morgana

2 januari 2010 09:15

Åh det skall bli så spännande att få se bilder!!!
Jag klurar fortfarande på bokhyllorna. Kan liksom inte släppa det. Fast jag vill ju inte att det skall se toköverfullt ut i vardagsrummet heller... Hmm klurar lite till, tror jag. Och ut med julgranen först haha. Jisses, då har jag ju en massa plats över, jue. :-)
Ever vill dock ha kvar granen till nästa jul. Trots att den barrar som attans. Förut har vi haft så kallt inne, så granarna vi haft tidigare har vägrat barra :-)

Nu skall jag snart göra mig i ordning... väntar bara på att Ever skall vakna så jag kan frukostera mina Underbaringar :-)

Kram på dig!

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

/A

2 januari 2010 11:25

@Morgana: Det kommer bilder senare idag :-) Tog iofs bilder igår kväll, men då orkade jag aldrig blogga, så jag ska avvakta tills jag städat klart idag, och ta nya kort då.
Det där med bokhyllor hade jag också en del funderingar kring...du vet ju hur fullt jag hade innan här - tänk dig då att jag även klämt in en 2 meter hög gran också....vi har knappt kunnat röra oss här inne under julen, och behovet av att få lite utrymme kändes akut nu. Så igår åkte även bokhyllorna, och nu känns det äntligen som jag fått in lite luft i vardagsrummet. Sååå skönt! Och så hittade jag äntligen en bra lösning på vart barnens dockhus ska stå! Men det återkommer jag till senare :-)

Ha en riktigt underbar dag!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards