Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Inspiration - barnkläder

Av /A - 14 mars 2009 23:49

Inspirationen flödar, och jag blev tvungen att göra en snabbdykning ner i mitt stash. Vad sägs om en väst åt minstingen i orange, grönt och naturvitt?:


Tänkte mig en väst i golfrutigt, som tröjan till höger på bilden, med orange bottenfärg. Har tillräckligt mycket orange och naturvitt, men behöver komplettera med nåt nystan grönt.


Och till dottern tänkte jag midjekort väst med stjärnmönster, i klarblått (botten- och mönsterfärg) och vitt, samt matchande benvärmare. Har tillräckligt mycket blått, men behöver komplettera med något nystan vitt.


Kanske kunde vara något till påskpresenter åt dem? :-) Är inte så förtjust i den här godisgrejen, de får så många påskägg ändå, så jag ger dem gärna något annat. Nånting praktiskt (mina ungar tycker faktiskt om mjuka paket också, tro det eller ej) och så nåt pyssel. Eller kanske en serietidning. Nånting som är mera vettigt än bara godis iaf. Sen måste jag hitta på nånting vettigt åt den äldsta också. Han fyller år dagarna innan påsk, och om jag fått igång nya bostadsbidraget, så tänkte jag att han skulle få en ny stereo. Isf vore ju kanske en lämplig påskpresent åt honom ett presentkort till en skivaffär, där han kan få köpa nån musik han gillar.


På en mailinglista jag hänger på har det under helgen diskuterats skattjakt för 8-åringar, och där framkom en jättebra idé, tyckte jag: Man samlar på sig en bunt stenar och målar dem med guldfärg, och sen får barnen leta guldklimpar (som de naturligtvis får behålla sen). Funderar faktiskt på något liknande till mina barn på påsken. Göra en skattjakt där de får följa ett spår av guldklimpar eller nåt *fundera*...


Nej, sticka lite igen, innan det är sängdags :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards