Alla inlägg den 22 mars 2009

Av /A - 22 mars 2009 23:42

Färdigstickat, monterat och blockat:


Minstingens Norge-sockor är monterade och blockade.


Dotterns benvärmare är också klara.


Stickat:


Michis Over knee-socks, som kommer bli klara i morgon.


Är trött. Har inte skrivit ett komma till egoföredraget i morgon. Prata 4-5 minuter om mig själv? Med ett sånt liv som jag har haft, så kan jag ledigt berätta i 4-5 timmar om alla saker jag varit med om, och fortfarande inte hinna berätta allt. Nej, inför morgondagen behöver jag inget manus. Inte heller behöver jag öva. Jag har stått inför långt större grupper av människor och hållit långt allvarligare tal helt oförberedd, så det här i morgon...det är inte ens en utmaning. Däremot ska jag bädda ner mig nu, så att jag inte försover mig i morgon. Natti! :-)

Av /A - 22 mars 2009 16:17

Hur många vuxenpoäng får man för att ha hunnit äta frukost med barnen, skicka iväg dem med deras far, tagit några vändor i tvättstugan samt handlat en söndag förmiddag - FÖRE kl 9:30? En hel drös, va? Tänkte väl det...


I övrigt har jag spenderat min söndag så här:


Osminkad och i myskläder, i soffan framför SciFi-kanalen, med stickningen i högsta hugg...


Benvärmare åt dottern, hennes påskpresent. Eller en del av den iaf.


Nu börjar strax veckans repriser av Andromeda, så det är väl bäst jag fyller på förrådet av cheese doodles, choklad och cola ;-) Btw - kan ni gissa vad följande är för nåt?: "Selma, som är vit, som är rund, som en cirkel!"...


Lyckas ni lista ut vad det är, så är ni duktiga. Det är vad 3-åringen kallar marshmallows :-D  Svårt ord att säga, så han kallar dem "Selma" (det är ju snarlika rent ljudmässigt) och kastar in en beskrivning för att vara på den säkra sidan ;-) Smart kille!


Nu börjar Andromeda. Hörs sen! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards