Alla inlägg den 17 mars 2009

Av /A - 17 mars 2009 23:26

Det har varit en bra dag. Lämnade barnen på dagis i morse (förmiddags), och åkte sedan raka spåret in till stan för att fika med Morgana, Annika och Helena. Och dundersöta Lo :-D

Det blev en rejäl fika. 4 timmar satt vi och pratade, och det gjorde underverk på alla sätt och vis. Dels den sociala biten i sig, men framförallt att få umgås med _mina_ vänner, människor jag kan få vräka ur mig allt jobbigt skit som gnager en...Tack tjejer, jag mår SÅ mycket bättre nu. Och tack för tipsen!


Efter fikat åkte jag hem och bytte om, och hämtade sedan barnen lite tidigare från dagis. Solen sken, och idag kom våren hit, utan tvekan. Snön smälter så snabbt att dagvattenbrunnarna inte hinner ta undan allting, och det har bildats gigantiska vattenpölar här och var. Perfekt att gå hem från dagis, tyckte jag, så kunde vi njuta av både solen och barnen kunde få springa och härja i alla vattenpölar på hemvägen. Vilket de gjorde med besked. Benjamin så till den milda grad att han på nåt vis lyckades fylla stövlarna med vatten, trots att han hade galonisar utanpå. En skotork står helt klart på min shoppinglista nu, med andra ord...;P


Vi gjorde middag lite tidigare än vanligt, och efter maten toksomnade B (som varit lite hostig och snorig de senaste dagarna), och snart nog slumrade även jag en stund. Dottern satt tillsammans med oss, och ägnade sig åt att göra de mest fantastiska ritningar som hon sedan visade upp för mig. Hon börjar bli riktigt duktig, och jag fascineras över hennes fantasi och idérikedom :-)


18:30 vaknade sonen, och jag fick vackert pallra mig upp från horisontal ställning igen. Bestämde mig för att försöka få plockat undan lite mer här, så jag tog mig i kragen och skruvade ihop den sista bokhyllan. Det var dessutom den sista möbeln över huvud taget som skulle skruvas ihop, så nu är jag till sist klar med den biten iaf.


Sista bokhyllan ihopskruvad - haleluja!


Medan jag grejade, så ville barnen pyssla, så jag plockade fram lite grejer åt dem för att dekorera ramar:


Pysselfabriken är öppen...


Och så här blev resultatet:


Sonens ram till vänster, dotterns till höger.


Jag fick även packat upp mina kokböcker, och det var ett kärt återseende. Jag älskar mina kokböcker, och kan ägna timmar åt att sitta och bläddra i dem.


Kokböckerna har kommit på plats.


Nu har jag burit de sovande barnen in i säng (de somnade på soffan, båda två, medan jag plockade), diskat, och satte mig ner för att blogga lite och kolla om 3:an och 5:an kommit igång igen. Har haft lite problem med att kortet tappar bort inställningarna. Anyway, kollade även ifall jag fått några av de kanaler jag har beställt - och nu är de igång! :-D Tv4-paketet rullar, vilket innebär att mina två absoluta favoritkanaler äntligen är tillgängliga igen (har varit utan dem sen mellandagarna) - Tv4 Fakta och Science Fiction-kanalen. Förra året på påsken, när det var bara äldsta grabben och jag, så bodde vi praktiskt taget framför SciFi-kanalen hela påsken, och gjorde inget annat än att titta på tv och äta. Jag misstänker att det blir en upprepning i år ;)


Nå, nu ska jag sticka ett par varv på dotterns vantar, sen får det bli sängen. Dottern ska till dagis, men den hostiga sonen får nog vara hemma med mig, tror jag. Dessutom är ju hans galonisar (som är fleecefodrade) och stövlar dyngsura, så det är ju lika bra. Dotterns avdelning ska på utflykt i morgon, annars skulle nog även hon fått vara hemma. Sonen var dock iväg med sin avdelning idag, och då måste givetvis dottern få gå i morgon, så är det ju bara.


Kvällstrött och osminkad.


God natt med er! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards