Alla inlägg den 15 mars 2009

Av /A - 15 mars 2009 23:03

Det har varit en relativt lugn söndag. Åkte till Knivsta och hälsade på M&J, innan M och jag åkte till Järfälla och hämtade mina barn. Sen tillbaka hem, via Knivsta där vi plockade upp Johan och Emma. Åkte även förbi deras nya lägenhet en sväng, så nu vet jag vart de kommer bo sen :-)


Väl hemma så blev det middag, och idag testade vi Tikka Masala. Betyg: Ok, men inte mer. Åtminstone inte med snabbvariant-såsen från Ica.


Tikka Masala.


Eftersom det är söndag, så blev det givetvis efterrätt:


Vaniljglass med chokladkross, marshmallows (hade bara stora, så jag klippte dem i mindre bitar), choklad- och kolasås, tutti-frutti-strössel och några rån. Barnens betyg: Klart godkänt :-)


Efter maten blev det en stunds vila och mys, innan barnen plockade fram papper och pennor, och jag tog mig själv i kragen och började röja i mitt sovrum. Klädförvaringen har varit ett halvlöst problem bara, och det stod grejer överallt där inne. Hade inte ens lyckats få upp gardinerna än. Än mindre skruva ihop helveteshyllan. Jag lovar, jag kan montera vilken köksinredning som helst med förbundna ögon, det är ingenting i jämförelse med helveteshyllan. Inte för att den är svår rent tekniskt, utan därför att varje gång du blinkar eller ens tänker tanken på att sträcka ut handen och sätta dit nästa skruv eller hyllplansfäste, så säger det bara POFF! och så ligger hyllan för sjutusende gången återigen i molekyler vid dina fötter. Den är gräslig. Ihopsättningen av den kan liknas vid renodlad tortyr. Men jag lyckades. Naturligtvis. Den möbel finns inte som jag inte kan få ihop.


Den är dock anskrämligt ful, och eftersom jag tänkte använda den som garderobslösning för mina egna kläder (en del av dem iaf), så letade jag rätt på en gardinspiral med tillhörande krokar, klippte till den i lagom längd och skruvade fast den upptill, så att jag kunde sätta ett draperi framför - och voila!, jag hade en garderob :-)


Garderobslösningen. Till vänster är gallerkorgstornet, som innehåller alla barnens kläder, och som också ska kamoufleras på lämpligt sätt sen.


Medan jag höll på, så hade jag bäddat ner barnen och dragit igång en sago-cd, så de somnade medan jag pysslade med alla kläder.


Sovande sötnosar.


Jag fick även upp gardiner i sovrummet till sist, samt den stackars ögonlösa duvan jag sydde för några år sedan (dottern pillade bort ögonen på den när hon var liten).


På motsatta väggen bor ett par av mina bokhyllor, där några av mina böcker kommit på plats.


Passade även på att sortera ut en del av barnens urvuxna kläder. Nåt du är intresserad av Morgana? Mestadels pojkkläder i storlekarna 92-104, men ett och annat plagg i storlekarna både över och under också. Det är byxor, tröjor, t-shirts, strumpor, shorts osv, samt en bävernylonoverall i stl. 92 som inte ens syns att den är använd. Och apropo kläder...


...så har jag den här ljusrosa och vitrandiga skjortan i stl 92, som bara använts ett par gånger - kan det vara nåt åt Vilje till bröllopet? Eller har han hunnit växa ur den storleken? Hojta, jag kan ta med den också på tisdag om du vill :-)


Nu är det sovdags. Vi har en lång dag framför oss i morgon. Barnen ska på dagis, och jag har en infoträff om den populärvetenskapliga essän på förmiddagen, och börjar en ny kurs under eftermiddagen. Ska egentligen gå till kl 17 då, men kommer antagligen sluta tidigare för att hämta barnen på dagis. Tycker inte de ska behöva ha så långa dagar på dagis.


Sovdags. Nattinatt! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards