Alla inlägg den 7 mars 2009

Av /A - 7 mars 2009 22:08

Idag har jag inte ens försökt plugga. Det har varit totalt menlöst att ens tänka tanken. Istället klev vi upp vid 8-tiden (sovmorgon idag alltså), åt frukost, och tog oss därefter ut i tvättstugan. Förra gången jag tvättade på en lördag fick vi vänta över en timme på en ledig maskin, men idag var vi ute i rätt tid, och hade hela tvättstugan i stort sett för oss själva. Frånsett en maskin som vägrade skölja, och som jag fick tvångsköra programmet på, så gick dagens tvättpass av stapeln utan några incidenter.


Efter tvätten blev det en snabb pannkakslunch, följt av vila. Åtminstone för min del. Det lilla jag gjorde på förmiddagen tog fullständigt knäcken på mig, och jag slumrade ett par timmar på soffan medan barnen ritade en jättetrave ritningar. Att sova är det ju inte tal om när man är ensam med barnen, men det gjorde mycket att kunna vila lite sådär och att de höll sams under tiden. Annars slåss de för det mesta just nu, känns det som. Oftast igångsatt av lillebror, som är en riktig retsticka och allmänt 3-årstrotsig just nu.


Efter vilan gick vi på affären och köpte lördagsgodis, sedan hem för att leka frisörsalong. Minstingen, som skrek AJ! så fort en av hans avklippta lockar landade på hans lekamen, är nu nyklippt. Äntligen. Dottern ville att jag skulle klippa henne också, men efter den såväl fysiska som mentala prövningen det är att klippa en trotsig 3-åring, så beslöt jag att vi skulle skjuta upp det. Och for the record: Hädanefter klipper jag hellre en speedad terrorist under pågående flygplanskapning mot hans vilja, än att klippa en trotsig 3-åring .


För övrigt kan jag meddela att jag blev en aning konfys när mina barn överlyckligt utropade att de ville köpa "Gratis!" när jag sa att vi skulle gå och handla lördagsgodis. Det lät liksom lite...bakvänt. Efter lite klurande, så visade det sig att de menade "lakris" - haha! :-)


Nå. Lördagsgodiset inhandlades (och somnades senare ifrån, men det är en annan femma), gossen klipptes, och barnen fick bada. Så här glada blir man då:


Att bada är mysigt.


Dottern fick förresten använda sin fuskkrage när vi gick till affären idag, och gav sin mor Väl Godkänt för den, medan sonen la in önskemål om att också få en ny sådan.


Dottern med sin nya fuskkrage.


Efter badet värmde vi på lite av gårdagens lasagne, varpå barnen toksomnade direkt därefter, och sov därmed över hela lördagsgodiset och Disneydags och hela faderullan. Själv drog jag igång Dinotopia och satte mig med mina stickningar.


 

Nyklippt, nybadad, nyäten och nyss somnat.


Sleeping beauty.


Making progress. Ruby & Hearts for you.


Annars har jag inte mycket att berätta just nu. Är mest bara trött. Det mest upphetsande som hänt idag är nog Panduro-beställningen jag skickat iväg, på lite påskpyssel. Börjar bli redo för sängen igen, men ska nog sticka några varv till först.


Ovido - Quiz & Flashcards