Alla inlägg den 30 mars 2009

Av /A - 30 mars 2009 22:44

Minstingen hjälper till med matlagningen:

 



Dottern har letat rätt på kanintofflorna (hennes favoriter just nu) och krupit upp i sin säng, i väntan på att maten ska bli klar:




Ett stycke färdig Nutkin-socka:




...och sist men inte minst: Min kortläsare tycks ha överlevt att minstingen hällde saft över det tidigare ikväll :-)


Nu: Sova!

Av /A - 30 mars 2009 20:33

Dagens tips från coachen: Lägg locket på. Ja, på kastrullerna alltså. Det går åt långt mindre energi för att koka upp en kastrull med vatten om man lägger lock på, jämfört med att koka upp vattnet i kastrull utan lock. Så vet ni det.


Var till universitetet ett par timmar på morgonen, där halva gruppen skulle hålla sitt informativa tal och filmas. Det var dock inte min tur idag, så jag kunde ta det lilla lugna. Jag ska inte till pers förrän nästa vecka, men kan inte påstå att jag bävar särskilt mycket över den saken.


Har varit trött idag dock. Har ägnat en stor del av eftermiddagen bara åt att vila, efter att ha tagit en promenad från Engelska Parken (där min institution ligger) och hem. Det har varit en intensiv helg med både mycket att göra och ett intensivt socialt umgänge på kuppen, så det var rätt skönt att ta det lugnt idag. Ägnade mig åt att sticka på mina Nutkin-sockor, och är nästan klar med den första nu. Hade egentligen velat bli klar med hela paret innan onsdag, men det lär jag inte hinna. Ska skriva en populärvetenskaplig essä också innan dess. Men jag stickade ju februari-sockorna, så jag tror jag är med i vinstdragningen den här gången ändå.


Borde skriva min essä ikväll, men känner mig fortfarande väldigt trött. Har dock gjort större delen av researchen nu, så jag behöver mest bara skriva ner allting, och det tar nog inte mer än ett par timmar. Är ju ledig hela dagen i morgon, så jag kanske satsar på det. Ämnet jag valt är ju dessutom ett jag är ganska välbekant med, åtminstone den medicinska delen. Jag ska skriva om hjärtat ur medicinskt och kulturhistoriskt perspektiv, tänkte jag.


Hjärtat i symboliskt sammanhang.


Nej, lite stickning nu, sen sova så att jag är pigg i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards