Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Fjantaruntfredag.

Av /A - 6 mars 2009 13:00

Bah. Får inte mycket gjort idag. Åtminstone inte i studieväg. Känner mig trött igen, och det är bara att inse att den förlamande tröttheten som drabbat även mina barn är "något som går". Det och den här febern som just kommer och går. Bara precis tillräckligt för att man inte ska vara i högform, men utan att däcka en helt. Jaja, jag får väl plugga så gott det nu går sen ikväll, när barnen somnat. Just nu är det livat värre här hemma, givetvis.


Dottern har iaf kommit hem, och hon är den av oss som mår sämst. Sen är det minstingen, som då och då måste ligga ner och vila. Sen jag, som mest bara har svårt att hitta ork och engagemang för saker och ting, och som bara vill sova hela tiden. Men jag har iaf fått handlat, diskat, röjt lite och packat upp några lådor och tömt några säckar. Och jag har även hittat den där sushiboken jag visste att jag skulle ha någonstans, så på söndag blir det sushitillverkning här efter att barnen åkt till sin pappa.


Annars så har jag beställt en av böckerna till nästa retorikkurs, samt bokat biobiljett. Tänkte att jag skulle gå och se Milk efter tentan på tisdag. Och på fredag har Che - Argentinaren premiär, som jag också är sugen på att gå och se. Tvåan, Che - Gerillaledaren, har premiär 17. april.


Nu får det vara nog slöat här. Det finns en lasagne att tillverka! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards