Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Spridda tankar.

Av /A - 28 februari 2009 16:02

Skillnaden på pojkar och män är priset på deras leksaker. Well, skillnaden på flickor och kvinnor är priset på deras skönhetsprodukter. Jag har ett badrumsskåp som innehåller produkter till ett värde av en månadshyra. Minst.


Borde jag bli statsminister? Jag funderar på det. Jag skulle vara bra på det. Fast då måste jag ge upp mitt norska medborgarskap förstås, vilket känns som ett högt pris att betala. Faktiskt. Men tanken finns där. Ska jag engagera mig politiskt, så ska jag göra det med besked. Allt eller inget.


Födelsedagsfikan igår. På plats befann sig inte bara jag, utan även M's mamma, samt M's farmor, vilket innebar att båda vi kvinnor som fått barn med P var på plats tillsammans med P's mamma, tillika vår före detta svärmor. P och hans nya var dock inte där. Hur som helst hade vi riktigt trevligt tillsammans, vilket inte alls är en självklarhet, för gudarna ska veta att vi tre har haft våra duster och "speciella" åsikter om varandra genom åren. Men kanske är det just därför det fungerar nu. Vi har alla blivit äldre. Vi behöver inte längre tävla mot varandra.

En annan kul grej är att jag har båda mina exmakar i min vänner-lista på Facebook, samt då M's mamma, och dessutom ett annat ex till min första exmake, sen många år tillbaka (sen långt innan både mig och M's mamma). Dessutom är exmake nr 2's nya sambo med på min lista. Hej och välkommen till den moderna familjen.


Jag har blivit bjuden på sju dejter av sju olika män på sju dagar. Innebär det att jag måste sy en klänning av Snövit-modell? På nåt vis känns det som att det borde ligga någon form av symbolik i det hela. Sen är det fransmannen som vill lämna sin gravida fru och flytta till Sverige, och ha en svensk flickvän (Oh yeah...I did get the hint, trust me...). Vad ska man säga? Dejter...njae, I think not. Pojkvän? Nope. Inte aktuellt. Det enda jag saknar just nu är kyssar. Inget mer.


Jag är full i blåmärken. Särskilt på låren och underarmarna. Det syns att jag burit mycket flyttkartonger på sistone. Inte minst idag. Förrådet börjar bli misstänkt fullt nu. Men jag har åtminstone någorlunda fri sikt inne nu, vilket jag inte hade i morse.


Börjar bli hungrig. Åker till stan om en halvtimme för att gå på bio. Hinner nog äta innan bion. Kanske skulle "synda" och gå på Max? :-)


Ha en trevlig lördagskväll, people! :-) 

 
 
Ingen bild

Morgana

28 februari 2009 16:39

Åh vad du har jobbat idag!
Se till att njuta ordentligt av bion nu.
Jessica och jag sade precis att det är mycket det som vi saknar med att bo som vi gör... tllgängligheten och bara kunna kila ner på stan...
Hon kommer hit imorgon igen och fikar/leker. Maggan mår dåligt och kan inte komma.
Ever hoppar skridskoåk, för jag har glömt hans skridskor på förskolan *Dumma jag* för de åker ibland med 5åringarna.
Kraaaam och ses imorrn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards