Alla inlägg den 15 februari 2009

Av /A - 15 februari 2009 20:09

Det är allt en förbaskat tur att man är kreativ, för utan den gåvan vetifan hur vi skulle klara oss just nu. Skåpen är tomma, och plånboken likaså, och jag har ett antal barn som ska ha mat flera gånger om dagen. Förbannade CSN...just nu är jag inte glad på dem alls.


Men men...det kunde vara värre. Jag har ju klarat livhanken på oss så här långt iaf. Och nu har jag även kommit igång med rökslutet, och har just passerat första dygnet som rökfri. De första tre dagarna är de värsta, sen blir det lättare. Fast det har inte varit speciellt svårt nu heller iofs. Med tanke på att jag står mitt uppe i värsta pms-veckan dessutom, så går det faktiskt oerhört bra. No casualties this far ;-)


Vi har haft en bra dag ändå idag. Innedag förvisso, eftersom det var ganska kallt idag och vi ändå behövde städa (blev inte av igår), men en ganska bra dag. Fick en liten överraskning dessutom, när jag städade vardagsrummet. Plockade undan en säck med kläder som skulle in i barnens rum, och en säck som bara ska förvaras, fick undan stora resväskan...och insåg med ens att vardagsrummet var i stort sett färdigt. Ett par lådor till bara, som ska in i sonens rum, och én med cd-skivor, men i övrigt...är det klart. Typ. Vi börjar faktiskt komma i ordning! :-) Skööööönt!


Hade resten av min grupp här på eftermiddagen för gruppträff inför morgondagens seminarium, vilket fick barnen att bli smått spattiga. Besök! Weeee!! Haha! ;-) Lär väl bli ännu mera livat på tisdag, när E kommer med båda sina barn och hälsar på. Måste försöka få ordning i hallen innan dess, för där är det smått omöjligt att ta sig fram.


Nu väntar jag bara på övriga gruppens godkännande av loggboken (min tur att vara sekreterare idag), sen ska barnen nattas och jag tänker krypa upp i soffan med stickningen. Borde egentligen göra uppgifterna i ssk-kurserna, men jag mår fortfarande risigt och väljer istället att vila när jag nu kan, inför veckan som kommer.


Helgens mest retfulla: Hittar inte laddaren till digitalkameran. Ligger den månne kvar i Söderhamn?

Av /A - 15 februari 2009 11:29

Jag hade glömt vilken förlamande trötthet jag brukar drabbas av när jag slutar röka utan hjälpmedel...Känns som jag knappt ska orka hålla ögonen öppna ens.

Har gått väldigt lätt så här långt iaf. Fimpade tidigt i går kväll för sista gången, och tänkte att det kunde vara en lämplig Alla Hjärtans Dag-gåva till mig och mina barn. Dessutom funderar jag ju på flera barn, och då är det ju bra att ha fimpat innan jag ens börjar försöka :-)

Av /A - 15 februari 2009 09:58

Bwaaaaaah.....vad jag är trött på män. Utled. Ja, vissa dagar är jag inte ens säker på att det finns någon poäng med dem över huvud taget. Kärlekskranka fjantar som bara är till bekymmer och besvär (det märks att det var Alla Hjärtans Dag igår, va? Herregud, vad många idioter som kryper fram från stenar och kärr då). Nej, jag har aldrig varit så glad åt min singelstatus som just nu. Ingen man göre sig besvär här, hur mysigt det än kan vara med den där tvåsamheten. Det är för mycket tjafs, gnäll, gnat och gud vet allt för att det ska vara mödan lönt.


Vitanova nästa.



Ovido - Quiz & Flashcards