Alla inlägg den 27 februari 2009

Av /A - 27 februari 2009 11:14

Så här ser källaren under huset ut:


 


Som bäddat för en liten skräckisberättelse, eller hur? :-D Korridoren är jättelång med små sidogångar där alla förråden finns, och alla lampor slocknar automatiskt efter ett tag, och efterlämnar bara ett antal lysande, röda "ögon" i mörkret...Ja, lysknapparna alltså, för att man ska hitta dem i mörkret och kunna tända lyset igen. Men nog triggas ens fantasi en smula, och jag skulle nog kunna koka ihop både den ena och den andra berättelsen om vad som försiggår där nere i mörkret :-)

Av /A - 27 februari 2009 08:27

Sov ända till 8 idag - wohoo! ;-) Sitter nu med mitt kaffe, och ser med vånda på röran i lägenheten. Idag ska det städas, röjas, plockas undan, fixas, donas...och jag bävar. Hur fasen ska jag få plats med allt?!? Nå, en del ska ner i förrådet i källaren, som tur är. Det innebär att jag kommer få min beskärda del av motion även idag. Jag bor ju på översta våningen, mitt i huset, och ingångarna till källaren är i respektive kortända av kåken. Mitt förråd ligger dessutom mitt i källaren, så jag har absolut längsta tänkbara väg mellan lägenhet och förråd. Jaja.


Det är iaf vad jag ska ägna dagen åt fram tills efter lunch ungefär. Sen blir det ett snabbt bad, och off to la stada igen. Måste fixa mitt kårleg, och sen ska vi ha en tidig gruppmiddag på V-dala nation i eftermiddag. Därefter blir det resa till Knivsta, för att fika hos M&J ikväll. J fyllde år i onsdags, nämligen :-)


Beroende på hur sent det blir hos M&J ikväll, så kanske jag går på bio en sväng. Är sugen på att se Australia. Fast det är väl tveksamt om jag hinner ikväll...i morgon är jag dock ledig hela dagen, och ska enbart fixa plugga och fixa hemma, så jag kanske skulle passa på i morgon kväll istället.


Nej, det här duger inte. Dags att få på sig lite kläder, hälla i sig kaffet och komma igång. Vi hörs sen! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards