Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Långfredag?

Av /A - 28 februari 2009 07:39

Igår var det en lång dag. Och fredag, vilket torde innebära att det var långfredag igår, förmodar jag :P

Hur som helst. Fick röjt lite hemma på förmiddagen, och framförallt burit ner en del grejer i källaren. Därefter blev det ett bad och att göra sig i ordning för att åka till stan. Det märks att man blivit äldre nu...det tar liiite längre tid att göra sig presentabel numera ;-) Men å andra sidan...jag lägger mer möda på det igen nu, när jag är hemma (i Uppsala). Det känns viktigare nu, liksom.


Åkte iaf in till stan vid 14-tiden, och flängde runt på universitetet, kårer och en och annan affär, innan det började bli dags att röra sig mot V-dala nation, där gruppen skulle träffas. Det visade sig dock att de inte öppnade förrän kl 18, vi skulle träffas där 17, och klockan var då bara 16:15. Bara att hitta ett annat ställe lite snabbt, inte minst med tanke på mina stackars fötter i högklackat ;-)

Valet föll på Café Cosmo rakt över gatan från V-dala. Jag beställde en stor cappuchino, men de hade bara én storlek, sa karln. Jag måste ändock ha lyckats charma honom på nåt vis, för ett par minuter efter att jag satt mig vid mitt bord, så kommer han med en dubbelt så stor mugg och sa att om jag ville, så kunde han sno ihop en cappuchino i den storleken istället. Och det ville jag givetvis. Dessutom fick jag den till samma pris som en vanlig cappuchino - nice :-)


Jag hann läsa lite studielitteratur medan jag väntade in de övriga, och när de dök upp, så blev det en dryg timmes grupparbete innan vi beställde in en varsin Oscar och en öl. Mycket trevligt. Och för min del blev det resa direkt till Knivsta efteråt, där jag fick vin, kaffe och efterrätt. Inte helt fel. Lite mätt var man ju när man styrde kosan hemåt vid 21:30-tiden igår. Hade sällskap på hemvägen av Jenny B också, som hade hunnit läsa ut Twilight och New Moon, så nu har jag fått låna dem också. Måste bara skynda mig läsa ut Tusen strålande solar först.


Var hemma vid 22:30, och bytte lite snabbt om till kängor och sprang bort på affären. Dels var jag akut godissugen, och dels hade mitt tält kommit igår, och jag ville hämta paketet. Inte helt fel med en affär som har öppet till 23:30 på kvällen då :-D Fast oj, vad ett tältpaket på 5,8 kg kan vara jobbigt att bära hem när paketet är otympligt och man bara har én arm ledig! Men hem kom jag till sist. Så vid 23 kunde jag äntligen dra på mig pyjamasen, krypa upp i soffan med mitt godis och min bok, och bara njuta av lugnet. Det är det jag gör nu för tiden, de få lediga stunder jag har här hemma. Drar inte ens igång tv'n. Senast jag hade tv'n på var i tisdags, tror jag, när de kom hit med digitalboxen, och vi skulle installera den.


Idag är det röjning och städning som står på schemat hela dagen. Men ikväll ska jag på bio. Har bokat biljett till Australia :-)

Nu är det väl bäst att jag sätter fart här, om jag ska få nånting gjort idag. Jag har fram till kl 15 ungefär på mig, sen får jag börja göra mig i ordning för bion. Valde tidiga föreställningen eftersom filmen är nästan 3 timmar lång, och jag måste hämta biljetterna senast 17:15.


Ciao!


PS. M - hade gärna sett den andra filmen med dig, men hann boka min biljett innan jag läste din blogg...:(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards