Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Hemma hos...

Av /A - 24 februari 2009 05:43

Det är tidig morgon, men jag har redan varit uppe ett par timmar. Orkade aldrig dra igång datorn igen igår, utan ägnade min dag och kväll åt annat än att vara online, som omväxling.


Jag vet inte vad det beror på, men det känns som om mina dagar blivit betydligt längre på sistone. Inte i betydelsen att de känns jobbigt långa, utan att det känns som att jag hinner med väldigt mycket nu. Igår var det en sån dag, t.ex


Förmiddagen spenderades på universitetet, där vi diskuterade retorik i reklamsammanhang, samt gjorde våra redovisningar. Därefter var jag en snabb sväng ner på stan, innan jag åkte hem, handlade, fixade lunch, sov en stund, läste en hel del av en bok jag ska skriva recension på idag, städade en jäkla massa osv. Vid 16:30 var det dags att åka tillbaka in till stan för att gå på bio, men det kändes mer som att klockan var 23 på kvällen. Mycket skum känsla.


Anyway. Mötte upp Michis på S:t Per, och vi styrde kosan mot Waynes och en varsin stor balja kaffe, innan vi skulle in i biosalongen för att se Twilight. Bra och lite annorlunda kärleksfilm. Nästa film (nr 2 av 4) kommer i november, men så länge kan jag förstås inte vänta innan jag får veta hur det hela går/fortsätter, så jag ska köpa böckerna. Om jag nu inte lånar dem av Michis istället, som redan har dem (men har dem utlånade just nu).


Idag är det bokrecension och röjning/städning och tvätt som står på schemat hos mig. Och om jag hinner, så blir det nog lite skridskoåkning igen ikväll, fast utan barn denna gång (är ju barnledig den här veckan). Men först av allt ska jag skölja ur hårfärgen jag sitter med i skrivande stund, och därefter se till att få i mig lite frukost.


Ha en bra dag, people! :-)

 
 
Ingen bild

Morgana

24 februari 2009 18:22

Åh vad kul med skridskoåkning!!! :-)

 
Ingen bild

/A

24 februari 2009 20:49

Det blev uppskjutet, eftersom jag fick besök av de som bodde här tidigare. Har fått ta över deras digitalbox, så nu har jag liiiite fler kanaler än 1:an, 2:an och 4:an ;-)
I morgon blir det Söderhamn, för att fixa det sista, men om jag hinner och orkar, så ska jag nog åka lite på kvällen, tror jag :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards