Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Vintersöndag.

Av /A - 22 februari 2009 22:59

Det blev skridskoåkning idag :-) Det var dessutom roligt, tyckte både barnen och jag, och är definitivt något vi ska roa oss med flera gånger. Jag ramlade inte heller, så bakdelen är intakt, och även om jag kanske inte slår varken några hastighetsrekord eller kan göra piruetter, så tar jag mig åtminstone framåt :-)


Michis lär dottern åka skridskor.


Minstingen och jag.


Efter skridskoåkningen drog vi ner på affären och handlade, och gjorde lunch hemma hos M&J. Det är alltid lika trevligt att hälsa på där, och i vanlig ordning kretsar samtalen kring allt från film, jobb, akademiska studier till hälsa och träning. Både M och jag har länge funderat på att vara med i Tjejklassikern, och J har funderingar på att delta i En Svensk Klassiker. Vi får se hur det blir...kanske ger vi oss på det i framtiden. Lär träna en del först dock. Både J och jag har störst bekymmer med simningsmomentet (armar och axlar har alltid varit mina svaga punkter), medan M tycker cyklingen blir värst. Själv har jag inga problemer med själva cyklandet (9 mil), men lär nog behöva en avsevärt mycket bättre cykel än jag har nu, vilket ställer stora krav på min ekonomi.


Hur som helst, vi åt lite lunch där, och det var trötta, nöjda och dästa barn som satt med oss vid bordet.

Trött dotter. I bakgrunden Emma, M&J's hund.


Köttbullar är gott!


En varsin liten påse ostbollar till efterrätt var inte heller så tokigt.


Efter lunchen kom barnens pappa och hämtade dem, och det var meningen att jag skulle åka till Söderhamn för att fixa det sista. Jag beslöt dock att skjuta upp det, för med tanke på rådande väder och väglag, och den tid jag hade till rådighet, så skulle jag aldrig hinna i tid för gruppmötet nu ikväll.

Istället blev det ett utökat besök hos M&J, där även Jenny kom förbi, innan vi åkte ut till Östuna med bilen jag har lånat under helgen. Sen skjutsade M&J mig in till stan, och stannade till på Coop så att jag fick köpa en skurhink, en mopp och lite mat. Och stearinljus (very important). Den andra skurhinken står kvar i Söderhamn, och jag behöver verkligen städa här, och eftersom jag ändå har behov av ny skurhink och mopp, så kunde jag ju lika gärna passa på att investera i det nu.


Väl hemma gjorde jag i ordning ett jättelass kyckling med pesto, innan jag la mig på soffan och började läsa lite studielitteratur. Kände dock att jag knappast skulle orka hålla mig vaken, och hade som tur var sinnesnäravaro nog att dra igång larmet på mobilen innan jag slocknade. Sov en dryg timme, vilket gjorde underverk, men ändå inte var på långa vägar tillräckligt. Dock var jag ju tvungen att kliva upp och göra mig i ordning för gruppträffen. Nu har jag varit i stan och träffat pojkarna (T är sjuk, så det var bara vi), och ska sätta mig och skriva min del av grupparbetet vi ska redovisa i morgon. Vi är ute i sista sekund den här gången, men så har vi haft jäkligt tighta scheman den senaste veckan, allihopa. Men det ska nog gå bra ändå. Och i morgon kväll får jag min belöning - då ska M och jag gå på bio och se Twilight :-)


Nu lär jag få tummen ur och skriva min del av morgondagens redovisning, så att jag kan få gå och sova sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards