Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Hm. Det snöar.

Av /A - 22 februari 2009 07:58

Hade satt på väckning till 8:30, men vaknade min vana trogen vid 7 ändå, trots att jag inte somnade förrän närmare halv fyra i morse. Konstigt nog känner jag mig inte särskilt trött heller. Sitter här nyduschad och nyklippt (nåja, jag klippte luggen bara) och dricker mitt morgonkaffe, och tittar ut på snön och blåsten där ute.


Jag är lite i valet och kvalet hur vi ska göra idag. Kan vi åka skridskor en stund ändå? Ska jag åka upp till Söderhamn ändå? Kommer ju inte ha några barn med till Söderhamn den här gången, och kan ju ta det lugnt...har dåliga vinterdäck på den bilen, förstår ni. Det jobbigaste är snöröken om man blir omkörd av större fordon (går ju inte så fort för mig när jag har släp), för man blir ju totalt blind.


Apropo släpvagn förresten...gud, vad det irriterar mig att jag är så kass på att backa med enaxlat släp! Att backa rakt bakåt är ju inga konstigheter, men så fort jag ska svänga samtidigt, så blir det knas. 30, 45, 90 graders kurvor....jag måste fan ha minst 20 cm slingringsmån på vardera sida om, och jag lyckas nästan aldrig manövrera mig på plats på första försöket, utan får jucka och har inte kommit dit jag vill förrän andra, tredje gången. Grrr...Det retar mig, eftersom jag kan backa ett långtradarsläp på plats på första försöket, även om jag ska göra det i en S-kurva i uppförsbacke och med bara 10 cm till godo på vardera sida. Jag kan fan göra en piruett på slutet med det också. Men ett enaxlat, sketet bilsläp?? Gah!


Nåväl. En parentes bara. Det börjar bli dags att förbereda dagen. Det ska packas åt barnen, som åker till sin pappa idag, jag måste hitta deras hjälmar utifall vi nu ska åka skridskor, och jag måste förbereda resan upp till Söderhamn, och förbereda grupparbetet ikväll. Fullt upp mest hela tiden :-)


Kram på er!

 
 
Ingen bild

Morgana

22 februari 2009 09:29

Vi har isar här i Gåvan också.......... ;-)

 
Ingen bild

Helen m Gyril

22 februari 2009 16:20

Men nu bara måste jag kommentera! Jag som totalvägrar att köra med släp är djupt imponerad av alla som ens kör rakt fram med ett. =)
Skickar kramar från Skåne

 
Ingen bild

/A

23 februari 2009 07:45

Morgana: Braaa! Då får skridskorna följa med dit också sen ;-)

Helen: Haha! Tack! :-) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards