Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Kungsleden nästa?

Av /A - 19 februari 2009 13:51

Jag har alltid tyckt om att campa ute i det vilda, så att säga, och gillar vandringsturer och så. Aktiv semester, helt enkelt. Anyway, under många år har jag haft en tanke på att ta en liten tripp upp till norra Sverige, och gå åtminstone delar av Kungsleden, och i år funderar jag på att göra slag i saken. Trumma ihop ett gäng som träffas i Abisko, och därefter styra kosan mot Nikkaluokta. Längre än så är det inte värt att gå, för jag tänkte ha min ohängde IT-geek till son med mig, så han får se natur någon annanstans än bara på dataskärmen, och han kommer avlida om han måste gå mer än sådär ;-) Han kommer nog avlida i vilket fall, när jag tänker efter, så det är nog allt bäst vi börjar träna lite innan. Hehe.


Har pratat med min yngre syster om idén, och hon är också intresserad. Om hon och hennes karl hakar på, så är vi 4 pers. Sen har jag skickat förfrågan till M&J, som nog också skulle kunna uppskatta en sådan resa, och jag har mailat min kompis G som har en någorlunda jämnårig son. De är ofta ute i skog och mark och vinglar, och vi har inte setts på åratal. Och våra söner har inte träffats alls. Sen finns det ett antal personer till som också ska tillfrågas, och om alla har möjlighet, så kan vi bli ett rätt stort gäng. Det vore ju hur kul som helst! :-) Funderade på veckan efter midsommar, och om plånboken tillåter det, så kan vi avsluta det hela på Senja, på Rødsand-dagan den första helgen i juli. Den helgen återvänder "alla", och man festar runt och har kul i tre dagar i sträck. Det skulle iofs innebära att jag behöver minst 1½ vecka ledigt i sommar, och det vet jag inte om plånboken tillåter, men oj, vad kul det vore!


Om jag ska vara ärlig, så är jag beredd att offra tvättmaskinen för att införskaffa den utrustning som krävs. Faktiskt. Ta smällen att handtvätta i badkaret om det kniper. Bara för att ha möjligheten att kunna ta mindre semestrar med barnen under helger och lov, kunna åka på vandringsturer med äldsta sonen, få ut honom i friska luften, få honom att röra lite på sig...Vilket i sin tur leder mig vidare till hans nära förestående födelsedag - vore det inte perfekt att ge honom en riktigt bra digitalkamera (han har redan en, men den börjar visst bli lite skruttig) för att kunna ta fina bilder från såna turer, vandringskängor, ordentliga kläder, sovsäck...ja, all sån utrustning som man kan tänkas behöva. En riktigt bra kniv t.ex Sonen fyller 14, och är en likblek och muskelsvag varelse, I'm sorry to say, så han behöver verkligen det här. Lite frisk luft och "machofiering " - haha!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Nu har jag pratat både med äldsta sonens pappa och sonen själv, och det kommer bli av. Grabben har det mesta av utrustningen han behöver redan, och det som inte finns har hans pappa lovat att införskaffa åt honom. Sonen är väl lite måttligt förtjust, som han alltid är i sådana lägen, men nu är det ingen bön - ut i naturen, unge! ;-)

Jag har kikat på tågbiljetter och spånat på vad jag själv behöver, och pusselbitarna faller på plats, én efter én. Nu ska jag bara höra mig för med de övriga om när de kan tänkas ha lust och ork att komma ifrån, sen spikar vi det hela. Hoppas vi blir ett gäng, det vore kul. Vill du följa med? Feel free! The more, the merrier! Vi blir ett gäng amatörer på vandring bara, så det är ingen tävling eller stress eller så. Bara trevligt umgänge utan datorer och dylikt. IRL-liv.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards