Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Investeringar.

Av /A - 18 februari 2009 12:06

Nu när det äntligen kommer en lite större bunt pengar, så tänker jag göra en investering. Dock inte i värdepapper eller dylikt, utan i min egen och barnens vardag. Jag tänker köpa en tvättmaskin. Tänk er själva bara - vi har en fristående tvättstuga ute på gården, där man inte får boka maskiner, utan man får gå dit och försöka haffa en ledig maskin när tillfälle ges. I lördags fick jag alltså klä på både mig och barnen ytterkläder och allting, gå till tvättstugan och där vänta i över en timme innan vi fick någon ledig maskin och kunde börja tvätta. Drygt, men ändå överkomligt.


Tänk er så följande scenario: Vinter och du är ensamstående med två små barn, och båda blir magsjuka och kräks. Du behöver akut tvätta både kläder och sängkläder, men för att göra detta måste du gå ända ut på gården till tvättstugan, där du kanske får vänta både én och tre timmar innan du får en ledig maskin, och du är dessutom tvungen att lämna de magsjuka barnen ensamma medan du försöker få tag på en ledig maskin...I think not. Och barn blir magsjuka, så är det bara. Eller sjuka i största allmänhet, så att man inte kan släpa med dem till tvättstugan för att kanske behöva vänta i timmar innan du kan få tvättat. Och jag är ensamstående, och har ingen som kan se efter mina barn medan jag är i tvättstugan. Så - en investering i en tvättmaskin är helt klart en bra lösning för oss på alla sätt och vis.


Sen kommer vi ha det som fisken i vattnet här. Jag gillar lägenheten och ser fram emot att komma i ordning ordentligt här. Jag trivs till och med med frånvaron av ett ordentligt kök, och det faktum att jag måste handdiska. Det är på nåt sätt lite mysigt. Ja, mysigt är faktiskt ett bra ord. Det är inte någon stor lägenhet, men jag gillar att det inte är så stort. Att vi liksom lever nära varann, om ni förstår hur jag menar. Jag tycker inte barnen ska stängas in på sitt rum med sina leksaker t.ex...de får fylla golvet i vardagsrummet med Duplo (men måste givetvis städa upp efter sig), och jag tycker bara det är trivsamt med spår av lek lite överallt...I vårt palats ska det levas, lekas och läras, det kommer aldrig bli ett utställningshem av den typen man ser i inredningstidningar.


Jag älskar förresten sängsoffan vi har i vardagsrummet nu. Den är djup nog för att både barnen och jag ska få plats bredvid varandra. Där kryper vi ihop titt som tätt och bara myser, och jag lär inte byta ut den mot en riktig soffa i första taget. Aldrig i livet :-) Dock längtar jag lite efter mitt riktiga vardagsrumsbord, för småborden som fått kompensera för det är så lätta, så det räcker att man andas åt det hållet för att de ska fladdra iväg *s*. Och laddaren till digitalkameran. Och mina blommor. Och resten av pysselgrejerna och kokböckerna och...ja, resten av sakerna som är kvar där uppe i Söderhamn. Håll gärna en tumme att jag får mina pengar redan nu på fredag, så att jag kan åka upp på lördag och göra klart där.

 
 
Ingen bild

Morgana

18 februari 2009 13:27

Bra tänkt med tvättmaskin! :-)
Tänk själv med två magsjuka barn och så en liten kräkbebis på det.... *Fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards