Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Jobbsökardagen.

Av /A - 18 februari 2009 09:48

Idag börjar jag äntligen bli såpass pigg att jag har lite omlopp i skallen. Har banne mig varit lika sjuk den här vändan som jag var veckan innan jul, och det lär nog dröja några dagar till innan jag kan hävda att jag verkligen börjar bli frisk. Men lite bättre är det iaf.


Vi har rätt mysigt här. Barnen har hällt ut allt Duplo på vardagsrumsgolvet och leker och bygger för fullt, och i bakgrunden låter Barnkanalen. Jag har fått i mig lite kaffe, och livet känns rätt okej, trots allt. Trots att jag inte fått något svar från CSN än. Inte ens deras förbannade "vi har tagit emot ditt mail" har jag fått. Men det är lugnt. Är det krig de vill ha, så ska de få det.


Jag är ändock på rätt så bra humör idag. Idag ska jag söka jobb. Tittade in på Amv's Platsbank, och hittade direkt en hel drös jobb jag ska söka. Allt från personlig assistent, till receptionist, till att jobba på guldsmedsaffär. Kul! Ja, några statusjobb är det ju inte, och det är jag inte heller ute efter. Jag är ute efter ett roligt extrajobb som ger några extra slantar i kassan, och som ger några nya erfarenheter att lägga i kunskapsbanken inför framtida stordåd på skribentfronten. Typ. Och ett jobb som gör att allting inte står och faller med CSN eller andra myndigheters utbetalning av pengar till mig, för såna kan man ju inte lita på.


*paus för att kolla Mina Sidor hos CSN för sjutusende gången bara idag*


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Elaka mailet igår tog skruv - jag är GODKÄND! Äntligen!!! :) Det var ta mig fan på tiden. Yes! Jävlas inte med Mama, för då förlorar du. Ett enda ynka elakt mail, och de gav sig direkt. Säga vad man vill om mig, men jag kan det där med att formulera mig på ett sätt som gör det svårt för myndigheter att säga emot mig ;-) Vilket i sin tur innebär att jag läser helt rätt utbildning just nu...moahahaha! Pratade med äldsta grabbens pappa för en stund sedan, som också är intresserad av retorik, och han berättade att han har hittat en bok i ämnet, som hette "verbal judo", vilket är en fullkomligt lysande beskrivning av ämnet retorik, och vad jag ägnar mig åt varenda gång jag hamnar i diskussioner med myndigheter :-D 


Oj, nu har jag skrivit och pausat och pratat med folk inemellan och skrivit lite igen och pausat på nytt, och nu vet jag inte riktigt vart jag var/är någonstans. Vart var jag? Hm. Behöver mera kaffe.


Jo, en kul grej förresten. Hängde ju på Ravelry igår, och där la både Dödergöken (som är lite av en bloggkändis numera) och Joan McGowan-Michael till mig som vänner. Ja, den sistnämnda är ingen vem som helst, utan det är hon som ligger bakom White Lies Designs, och som har designat Ruby'n jag håller på med just nu. Det tyckte jag var lite kul :-)


Ska vi se....vad mer då? Kom av mig lite, vet inte alls vad jag ska skriva härnäst. Tror jag dricker lite kaffe och försöker kurera mig lite till bara :-)

Vi hörs sen!

 
 
Ingen bild

Morgana

18 februari 2009 13:26

YES YES YES!!!
GRATTIS vännen!!! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards