Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Fäääärdig!

Av /A - 10 februari 2009 23:55

Äntligen har jag fått iväg min ethosargumentation. Men den satt långt in. Hade världens beslutsångest om vad jag skulle skriva om. Inte för att jag hade svårt att komma på något, jag hade bara svårt att välja. Men nu är den skriven och inskickad, och jag kan släppa den ett tag.


Borde gå och sova nu, men känner mig inte så värst trött eftersom jag somnade med ungarna tidigare ikväll. Funderade på att ta fram stickningen, men vet inte om jag vågar. Då blir jag väl sittande halva natten...Och vi ska ju vara på dagis hela dagen i morgon.


Apropo det, så skulle exet hämta dottern i morgon och ha henne ett dygn, för att hon ska få gå på dansskola på torsdag eftermiddag. Jag hörde mig för lite idag om det där, för jag tycker ändå det är viktigare att prioritera hennes inskolning på dagis, som vi ju gör denna vecka. Men icke. Här skulle inte ändras några planer i sista sekund, utan han hade lovat henne att komma och hämta henne, och det fanns ingenting att diskutera. Att hon är den som kan bli lidande i slutändan spelar tydligen ingen roll. På måndag ska de vara själva på förskolan här på förmiddagen eftersom jag ska i skolan, och då har dottern bara fått två inskolningsdagar. Ja, om han nu ens kommer hem med henne torsdag kväll. Vem vet vad han har "lovat" henne i det avseendet...Det hela irriterar mig, men jag tog inte diskussionen vidare. Han kommer bara argumentera att jag får vara frånvarande från skolan på måndag istället då, för att kunna skola in henne då. Så jag får svälja min irritation och göra det bästa av det hela. Men han kan ju glömma att hädanefter boka in aktiviteter som dels ska inkräkta på min och barnens tid tillsammans, och att jag ska försöka ställa upp och se till att hon kommer emellan Uppsala och Stockholm. Det är faktiskt inte mitt problem att han förlorar en halv arbetsdag om han ska hämta och lämna samma dag.


Nog om det. Jag får ta den diskussionen med honom en annan dag. Just nu vill jag inte ens tänka på det, för då blir jag bara förbannad. Ska nog krypa ner i sängen med min bok istället, tror jag. Tar nog med mig B in i min säng, han ligger på soffan just nu. Han kom upp vid 21:30-tiden och upplyste mig om att han faktiskt inte orkade sova mera, sötnosen. Sen fick han lägga sig på soffan, där han somnade om direkt :-)


God natt med er! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards