Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Våga vägra relationer.

Av /A - 7 februari 2009 01:47

Är man depraverad och allmänt förkastlig om man beslutar sig för att undvika relationer? Åtminstone ett tag framöver? Nå, det skiter jag ärligt talat i, i så fall. Jag tänker vägra relationer. Av typen pojkvän-flickvän, alltså. För även om det där kan vara väldigt mysigt och trevligt på alla sätt och vis, så uppskattar jag samtidigt att vara själv...Jag har ju inte varit det mer än lite drygt ett år sen jag var 15 ungefär...Det är inte mycket på 21 år. Och eftersom jag nu har den möjligheten, så att säga, så vill jag passa på att njuta av det medan jag kan. Typ.


Jag är ju inte dummare än att jag inser att jag förr eller senare trillar dit på någon, och så är karusellen igång igen. Men det får gärna dröja ett tag, åtminstone som det känns just nu. Det innebär ju inte att jag behöver vara utan pussar och kramar och...mer. Möjligheter har jag ju, om nu andan skulle falla på.

Nej, jag ser faktiskt fram emot en vår och sommar i stan som singel. Inte i betydelsen att jag tänker ragga alltså, utan att kunna vara riktigt ego bara. 

Missförstå mig för all del rätt, jag tycker det är tråkigt att det blev som det blev med Peter, det gör jag. Men när det nu blev så, så får man ju göra mesta möjliga av det hela, eller hur? Och jag tycker ju inte det är jobbigt alls att vara singel. Jag uppskattar ju det med.


Björn ringde mig två gånger ikväll. Det har varit lugnt ett tag, men nu är vi igång igen, tydligen. Jaja. Ikväll var han ensam, och ville vara min pojkvän. Vad ska man säga? Jag sa som det var, att jag inte ville ha någon pojkvän alls, oavsett vem det var. Vilket ofelbarligen leder till standardfrågorna från hans sida; "Är jag inte snygg nog?", "tycker du inte om mig?" osv, varpå han deklarerar att jag är kvinnan i hans liv. Hm. Då är det allt synd om honom, om jag, som är så tjurskallig och vrång, är kvinnan i hans liv ;P

De senaste dagarna har jag även blivit tokraggad på av en annan kille. Som är 23. 23!! For heavens sake - jag kan ju nästan vara hans mamma! Kära nån då. Och jag som inte tycker pojkar är intressanta på riktigt förrän de passerat åtminstone 35, och helst 40. Kan inte annat än skratta åt det hela.

Jaja, jag får väl trösta mig med att det inte tycks vara någon större risk att jag blir utan ;-)


Nej, nu ska jag dricka upp min lilla vinskvätt, som jag får dricka ur vanligt dricksglas eftersom alla vinglas är nerpackade (fast det smakade bra ändå), och gå och sova :-)

 
 
Ingen bild

Persil,ja

9 februari 2009 08:52

Synd att man inte kan ta paus i sina relationer utan större drama. Bara för att få vara singel. Singel utan ragg. Det vore så sköööööööönt! Att få bestämma ALLT själv, inte ta hänsyn, inte diskutera, inte reta sig, inte behöva vara snäll fast man inte har lust osv osv osv. Jag kan ibland önska att jag var singel bara för att jag aldrig fått prova. Men jag kan väl inte slänga ut karln som trots min hemliga längtan är helt okej. För då blir det ju drama.
Nä, jag får njuta av andras sköna singelliv istället. Njuuuut!!!! Tiden är GULD!

 
Ingen bild

/A

9 februari 2009 13:52

Ja, precis! Hur ofta får man den här möjligheten som vuxen liksom...åtminstone har det inte varit så för mig, eftersom även jag varit i långa förhållanden större delen av tiden. Så jag tänker njuta av att vara allenarådande så mycket jag kan :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards