Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Bekännelser från en litteraturjunkie.

Av /A - 1 februari 2009 22:52

I Knivsta hos M&J. Tog mig till Uppsala utan problem idag, och hade en dryg timme på mig innan det var dags för gruppträff, vilket innebar att jag inte kunde motstå frestelsen att gå in på Pocket Shop på Centralen i Uppsala. Ajabaja. Givetvis gick jag därifrån med en bok; Rysk Dagbok av Anna Politkovskaja. Så kan det gå. Mitt behov av att få läsa annat än bara studielitteratur tycks ha kommit till den gräns då jag inte längre kan låta bli.


Gruppträffen idag gick bra, och vi har redan nu, på andra träffen, fått till ett väldigt bra gruppsamarbete. Känns skönt, och det är riktigt roligt att umgås med de andra i gruppen. Det gör mycket för min annars avoga inställning till grupparbete efter åren i Gävle.


Efter gruppträffen ringde exet för att barnen skulle få prata med mig, och vi lyckades faktiskt föra ett riktigt trevligt samtal innan barnen tog över och berättade om sin dag. De hade lekt kycklingar, tydligen, och blivit jagade av en varg. Och minstingen berättade utförligt om sina bravader på pottan, samt förklarade för mig att eftersom jag nu skulle åka tåg vidare till Knivsta, så skulle jag absolut iföra mig hjälm, för tåget skulle åka en sväng i yttre rymden, och det förelåg en överhängande risk för kraschlandning. Hm. Vådliga grejer, det där att åka tåg ;-)


Kvällen har spenderats i sällskap med M&J, jag har fått mat serverat, och jag har fört långa samtal via msn och mail med mina gruppkamrater medan vi fortsatt arbetet med vår retoriska analys av Per Albins beredskapstal. För övrigt ett förbannat eländigt tal att försöka plocka någon tes ur, bara så ni vet. Till sist fick jag helt enkelt slå fast att det rörde sig om en tes som även var syfte som även var budskap. Låter enkelt och bra, eller hur? :P

Hur som helst, jag har gjort ett utkast (som jag givetvis inte är nöjd med, men när har jag någonsin varit nöjd med något jag har skrivit?), och ska strax ägna en stund åt att försöka lära mig så mycket som möjligt utantill, samt att jag behöver läsa igenom de andra gruppernas texter som diskussionsunderlag inför morgondagen. Lär nog inte bli särskilt mycket läst i ryska dagboken ikväll...


Annars så är det ju den stora dagen i morgon. Dags att hämta nycklarna, och att åka ut och titta på lägenheten. Pirr-pirr! :-D Måste kolla upp adressen till studentbostäder ikväll eller i morgon bitti bara, så jag vet vart jag ska nånstans för att hämta nycklarna.


Det har varit en lång dag...åtminstone känns det så i kroppen. Jag är trött och sliten, och förra veckan sitter helt klart i. Så, en snabbtitt på de där texterna nu, sen är det sovdags! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards