Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Dubbelplusbra.

Av /A - 1 februari 2009 02:08

Jag har just satt nytt rekord i att bada länge. Nästan iaf. Låg i badet i 1½ timme, vilket är väldigt mycket längre än jag brukar göra. Läste klart Orwells 1984 - rekommenderas! Bra och tankvärd bok, helt klart (inläggets titel är en hänvisning till bokens nyspråk btw). Funderar på att läsa någon av Strindbergs böcker härnäst...Har Hemsöborna i bokhyllan, som jag läst några gånger, och det kan väl vara läge att läsa något annat av Strindberg också. Å andra sidan har jag två små böcker jag ska läsa inom programmet i Uppsala ligger också; Bariccos Silke och Tabucchis Påstår Pereira. Läser nog dem först. Till sommaren ska jag nog ta mig an Shakespeare, tror jag. Vill läsa dem på originalspråket, så det kan nog vara lagomt att göra det när jag inte behöver fokusera på andra saker också, som skolarbete - hehe. Original-Shakespeare är inte precis lättläst.


Badade läääänge, som sagt var. Riktigt skönt. Kände mig alldeles klibbig och...bläig. Typiskt efter-mensen-sunkig liksom. Så ett långt bad, raka benen, skrubba hela sig med peelingcreme var inte helt fel. Känns mycket bättre nu. Kanske sover gott inatt då också. Inte för att jag har någon lust att lägga mig egentligen, trots att klockan är så mycket. Stickningen lockar fortfarande, men det är alldeles för sent nu. Då kommer jag ju aldrig i säng.


Åker till Uppsala igen i morgon eftermiddag. Sista veckan med pendling, hoppas jag. Flytt nästa helg...jag längtar! Ska bli sååå skönt när jag för sista gången låser dörren här och vet att jag inte behöver återvända (utom för besiktningen, som nog blir senare i månaden). Jag längtar efter att få boa i nya lägenheten, att ta med barnen på upptäcktsfärd i omgivningen, såna saker. Det sägs att Ica där vi bor dessutom är väldigt bra. Sånt gillar jag. Gångavstånd till en bra matvaruaffär är alltid en bonus. Lika nära har vi till vårdcentralen, men den hoppas jag vi inte ska behöva bevista i någon större omfattning. Det ska vara BVC, som jag också tror finns där. Och 20 minuter med buss in till stan och universitetet. Haleluja :-) Inga fler 3-timmarsresor för att ta sig till skolan.


Nej, nu måste jag krypa ner under täcket, annars kommer jag sova bort hela förmiddagen i morgon. Natti! :-)

 
 
Ingen bild

Morgana

1 februari 2009 08:18

jepps, ica där är bra! Och så ligger MAXI i närheten också :-)
Tänk va... snart har du nyckeln i handen.
Kraaaaam!
/M - som också ska till Uppsala idag och hälsa på syrran. Det är barnmässa på Fyrishov också btw.

 
Ingen bild

/A

1 februari 2009 10:23

Åh, vad bra! :-)

Jaaa....känns en liten smula ofattbart :-D

Vad är det för barnmässa?

Kraaam!

 
Ingen bild

Morgana

1 februari 2009 11:13

vet inte riktigt vad som skall vara på barnmässan, men antar att det är en massa företag som vill tjäna pengar ;-)
Fast det stod i nån annons att det även skulle vara lite begagnat och så.
Inträde 50:- i af och det är mellan kl 11-17.
Jag skall nog inte dit... vi åker inte härifrån förrän klockan 12, så det hinns inte med.

 
Ingen bild

Morgana

1 februari 2009 11:15

http://www.barnbabymarknad.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards