Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Varva ner.

Av /A - 26 januari 2009 00:10

Nu kan jag varva ner och sova några timmar, innan nästa pers börjar. Har skickat in sista uppgiften till IT-kursen, gjort klart allt inför morgondagen, och - kära vänner, håll i er nu - jag har även ett utkast till den där sista, stora uppgiften i Ledarskapskursen. Beroende på hur dags jag är hemma i morgon kväll, så åker den jäkeln in också, och det kommer enbart återstå én, ynka uppgift i den kursen.


Morgondagens redovisning slutar vid lunch, så jag hoppas ha sån flyt att jag hinner med 12:19 tåget från Uppsala. Sen ska jag stanna till i Gävle och plocka upp en bunt böcker och kanske hinna ta en fika med E, innan jag förhoppningsvis kan fortsätta norrut innan klockan blir alltför mycket.


Resten av veckan är också spikad på alla håll och kanter. Det ska betas av flera uppgifter inom ssk-kursen, och jag måste skriva min pathosbaserade berättelse i Skriva-kursen och lämna in den innan den 28 januari. Vet ni vad pathos innebär? Att det man skriver (eller säger) väcker vissa känslor. Sånt kan jag (ibland ofrivilligt, när det gäller närstående män, som det verkar ;-)), och jag kan det bra. Jag ska bara bestämma mig för vad jag vill skriva om. So no worries there, mate :-)


Det går framåt. Sakta men säkert. Flytthjälp ser ut att kunna ordna sig, och mitt största problem just nu är att få till det ekonomiska. Ska ringa runt lite på tisdag och kolla lite saker.


Det blir nog bra, allting. Lite jävlar anamma bara, så går det. Då klarar man av allt man ska göra och dumma ex och flytt och att trolla fram pengar ur ingenting. Allting går. Om inte fjället kommer till Mohammed, så får Mohammed helt enkelt gå och hämta det.


Nu ska jag sova. Jag behöver vila. Jag har ett fjäll att hämta under de kommande par veckorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av /A - 1 januari 2012 10:48

Kära blogg, jag vet att jag har försummat dig under lång, lång tid. Men jag har liksom inte haft varken ork eller lust att skriva på länge.   2011 var ett tungt år. Gick tillbaka igår och skummade igenom gamla inlägg, och såg hur året utvecklade ...

Av /A - 2 augusti 2011 21:32

Jag har både svårt att hinna med saker och ting numera, och svårt att orka med. Och nu, när jag dessutom har två bloggar, så är det verkligen svårt att hinna med. Jag skriver nu även på http://rhetorica-galactica.bloggplatsen.se/ , som är en "publik"...

Av /A - 22 juli 2011 04:12

Jag har ju sovit hela dagen, så nu inatt har det inte blivit mycket sömn. Istället har jag repat upp mohairtröjan jag stickade i vintras, som blev på tok för stor, och börjat sticka den i en storlek mindre, i sällskap av fjärde säsongen av Sex and th...

Av /A - 21 juli 2011 19:14

Så. Idag blev jag opererad. Sov inte särskilt mycket inatt, var så rädd att försova mig, så jag har vilat mycket idag. Fick vänta ända till kl 11 innan det blev min tur, så jag sov större delen av förmiddagen efter att jag hade fått en säng. Sen sov ...

Av /A - 20 juli 2011 20:09

Imorgon är det dags. Då ska jag in på Ackis tidigt på morgonen för en mindre operation, där de ska gå in i livmodern och ta prover inuti livmodern samt livmoderhalsen för att utesluta cancer. Det känns rätt så lugnt fortfarande och just nu är det job...

Ovido - Quiz & Flashcards